Gisteravond stond ik met draaiende motor bij een kruising, toen ik mijn knipperlicht aandeed sloeg de motor af en begonnen er diverse relais te tikken. Ik kreeg hem niet meer gestart en bij de pogingen daartoe kreunde hij letterlijk. bij inschakelen van de waarschuwing lampen hoorde je het tikken van het relais maar de lampen deden het niet. Uiteindelijk gelukt te starten maar zodra ik probeerde me raam dicht te doen of een knipperlicht gebruikte sloeg de motor "dood" Ik reed gewoon door alles bleef het doen maar ik kon geen gas geven. Motor af laten staan , doorstarten en ik kon weer verder. Bij intrappen koppeling sloeg hij af. geremd met handrem en gas blijven gevend ben ik thuis gekomen en de dealer is nu gesloten. HELP iemand komt dit misschien bij iemand bekend voor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer je massapunten eens vanaf de accu naar carrosserie en naar de motor.
Zitten 2 massa draden boven de dynamo die willen wel eens breken.
Controleer de zekeringenkast naast de accu deze wil wel eens problemen geven.
me man heeft geprobeerd een andere draad te leggen tussen de accu en motorblok. maar dat hielp niet, er zal waarschijnlijk wel een probleem zijn met de massa maar waar?????????????????
12 jaar
Kijk goed bij de dynamo die massa draden dien voor de electronica motorruimte
heb net de anwb gebeld, wil nog een boodschap halen maar ik kan wel starten maar zodra ik de ramen bedien of de richting aanzet slaat hij af.
ANWB is geweest. Volgens de monteur moet de zekering kast vervangen worden. Hij heeft nu 2 zekeringen met elkaar verbonden. Als ik de startonderbreker uit wil zetten moet ik eerst die 2 draden losmaken dan starten en dan de draden met elkaar verbinden. Daarnaast zo min mogelijk elektra gebruiken. Ondertussen maar even googlen, is er iemand die enig idee heeft hoeveel zoiets kost?
12 jaar
Bij renault noemen ze het de ucibic.
Dat is tevens een regel apparaat.
Deze moet compleet ingelezen worden bij de dealer.
Kosten rond de 500 euro incl monteren en inlezen.
Men kan deze evt op sturen AC tronics.
Men kan geen gebruikte monteren omdat deze zijn gecodeerd en gekoppelt aan de auto.
dank je wel voor het meedenken, ik heb de auto gekocht voor 700,= en in de bochten naar links hoor je de homokoneten ratelen dus dat moet ook gebeuren en de kachel doet het ook niet, dus ik denk dat dit valt onder de categorie miskoop.
Nogmaals bedankt en gezegende kerstdagen gewenst
Esther
12 jaar
dan wordt het demonteren, of wel sloop
Je kunt proberen het uit een sloopauto te halen.
Dan heb je de Plipsleutels,ucibic,en inspuitcomputer nodig.
Let op alle delen dien uit een en de zelfde auto te komen.
En vraag altijd het chassisnummer erbij als je dit gaat doen ivm specifieke noodstartcode.
Om sleutels te kunnen inlezen of om noodprocedure te kunnen toepassen wanneer auto niet start.
We zijn bij de dealer geweest. Die gaf een prijsopgave van 640,= voor alleen de ucibic. Dit was voor mij de eerste keer dat ik een "moderne" auto had en afweek van me eigen merk. Ik heb altijd opel gereden en heb nu een oude astra uit 95 gekocht. de renault gaat naar de sloop of anders naar "ik wil van mijn auto af".
Bedankt voor de reacties en het meedenken
Een gezegend nieuwjaar toegewenst
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar