Motor geprobeert te starten en slaat heel kort aan en direckt weer uit.
Camper heeft de hele winter stil gestaan.
Filters vervangen (diesel filter en luchtfilter)
Wat kan hier de oorzaak van zijn dat de motor niet meer aanslaat.
Gr Bennie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wel goed ontlucht heeft deze misschien een transponder systeem denk dat dit de oorzaak zou kunnen zijn
Systeem is goed ontlucht. De transponder heeft dat met het filter te maken of de sleutels.
13 jaar
met de sleutels: die moeten communniceren met een ring die om het slot zit en deze zorgt ervoor dat de motor blijft lopen
Heb beide sleutels al geprobeert maar geen resultaat.
13 jaar
zie wat ik heb geschreven op http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?...
Heb het gelezen jan zag net dat je een bericht geplaatst had.
Bennie
13 jaar
Motor draait alleen met de stekker van de LLM er uit.
Wanneer de stekker wordt aangesloten bij draaiende motor stopt hij meteen.
Renault dealer kan het ook niet vinden wat het is, evenals renault nederland. (die denkt aan de egr klep.)
Er worden geen fout code's uitgelezen.
Wie weet nog een oplossing voor dit probleem.
Gr, Bennie
13 jaar
lmm al vervangen?
[quote=abc]lmm al vervangen?[/quote]
Ja LMM is al vervangen maakt niets uit storing blijft.
Bennie
13 jaar
Motor draait weer het was de aanzuigbuis van de turbo die los lag.
Het is weer starten en lopen.
Gr, Bennie
13 jaar
hey Bennie, wou dit toch even kwijt, meen je dat nu echt dat hij bij de Renault dealer is geweest en dat die dit niet konden vinden???
En wat bedoel je dan met Renault Nederland kon het ook niet vinden???
Als dit zo is, waar hebben we dan in vredesnaam dealers voor? Als ze een losse aanzuigbuis van de turbo niet kunnen vinden.
Ik weet het niet hoor, maar dit is toch niet normaal zeker???
13 jaar
Als ik het hele verhaal eens teruglees vindt ik het erg vreemd ten 1e wat zafira2.2dti ook zegt dat een dealer het niet ziet onwaarschijnlijk en ten2e hoe komt die slang los niet ui tzich zelf als je hem rijdend hebt weggezet en na een winterstalling ineens de slang los?? en trouwens zonder turbo slang loopt hij ook nog niet goed welliswaar maar niet zoals u beschrijft van staren en dan afslaan en hij liep wel met de stekker van de llm eraf nogmaals het is een raar verhaal waar ik niet bij kan maar goed hij rijd weer fijne vac verder
Jan naar nu blijkt heeft de renault dealer alleen de computer uitgelezen en verder nergens naar gekeken ze wisten verder ook niet wat het was.
Blijkt dat de motor wel wil lopen zonder LMM aangesloten stekker en met niet. Zal wel een beveiliging zijn als hij geen stroming van lucht meet alleen aanslaat en gelijk weer uit.
Maar goed hij draait weer en trekt ook een stuk beter dan vorig jaar.
Zo en nu eerst een week met vakantie.
Gr, Bennie
13 jaar
Ja vroeger had je nog monteurs tegenwoordig kijkt men met een comp en als deze geen storing aangeeft dan moet het goed zijn, men kijkt niet verder dan het scherm jammer, gelukkig ben ik nog van het oude stempel, maar ook ik moet met de moderne tijd mee gr jan
op zich wel logisch, als de stekker aan zit gesloten, en de slang ligt los, dan wordt er niet gemeten dat er lucht wordt aangezogen, dus gebeurt er niks. haal de stekker er af, dan pakt de PCM de KENveld waardes
[quote=Renaultmonteurtje]op zich wel logisch, als de stekker aan zit gesloten, en de slang ligt los, dan wordt er niet gemeten dat er lucht wordt aangezogen, dus gebeurt er niks. haal de stekker er af, dan pakt de PCM de KENveld waardes[/quote]
Dat was nou precies wat ik wou weten.
Gr, Bennie
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar