Mijn Renault Master 3.5 L2H2 is een fantastische wagen.
Alleen nu heeft hij een groot probleem en bij de garage (Renault Pro dealer) kunnen ze het niet vinden wat het daadwerkelijk is.
Op het moment dat ik 100 km per uur reed zakte de motor terug naar 90 km per uur terwijl ik evenveel gas bleef geven. Na een kort moment voelde je aan de motor dat er weer diesel bij kwam en reed ik weer 100 km per uur. Ook op de cruise control is dit euvel het zelfde. Kort daarna moest het luchtfilter vervangen worden omdat de snelweg zwart gezet werd!!!
Daarna werd het power verlies steeds meer. Master weer terug naar de dealer.
EGR klep vervangen (was compleet dichtgeslipt) kleppendeksel schoongemaakt en alles wat ermee te maken heeft. Volgens de dealer was mijn bus weer goed. Slechts 6 km heb ik gereden nadat de vrachtwagens sneller weg waren dan ik de Master weer terug gebracht, het zou niet veel kunnen zijn.
Inmiddels staat mijn bus 6 weken al binnen en zijn ze er dagelijks mee bezig.
Kilometer stand is 310.000, verstuivers zijn het niet, roken doet hij ook niet meer.
Volgens de monteurs hebben ze alle logische dingen vervangen en nagekeken, maar niets helpt, ook de computer geeft totaal geen foutmeldingen aan dus theoretisch zou hij goed moeten zijn, maar niets is minder waar.
In 90 seconden rijdt hij "al" 100 km per uur!!!! Dus een gevaar op de weg.
Wie kent dit probleem en heeft eventueel een oplossing?
Motorisch total loss?? of toch niet.....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
- hoe is het met de carterventilatie? Blijkbaar wordt motorolie het luchtfilter in geblazen....
- hoe is het met de compressie (compressiemeting)? Het hiervoor genoemde verschijnsel wordt o.a. veroorzaakt door versleten compressieveren, waardoor de carterdruk te hoog oploopt.
Bij dit hele verhaal is op hol slaan van de motor ook niet denkbeeldig. Vraag je garage hoe je moet handelen als je dat overkomt.
(volgens mij:
- rijdend: voorzichtige (kan het i.v.m. het overige verkeer?) noodstop, dus voet vol op de rem houden tot je stilstaat en de motor is afgeslagen, niet terugschakelen, niet ontkoppelen.
- stilstaand: motor in de eerste versnelling zetten, voet vol op de rem en de koppeling zo abrupt mogelijk helemaal loslaten. Motor uitschakelen helpt niet, die loopt gewoon door. Motor uit laten razen = motorblok toal loss)
vraag eens of ze de katalysator al een keer gecontroleerd hebben of die niet dicht zit.
De catalysator is het niet want zonder heeft hij het zelfde probleem.
13 jaar
De carterventilatie is het ook niet is ook al nagekeken en de compressie is ook nagekeken.
13 jaar
hallo , ik heb ook een master de mijne had ook een vermogen probleem , deze was het volgende , de slang die van af de turbo naar de intercooler gaat was gescheurd in de bocht heb deze vervangen en klaar was kees
13 jaar
Bedankt voor alle reactie's.
Maar helaas de motor is toch motorisch total loss.
De gehele motor is/was compleet vol met "kool" deeltjes en alleen reviseren of een "nieuwe" motor erin is de optie.
Alleen wat betreft leeftijd en kilometer stand is mijn bus het niet meer waard, dus erg helaas snik snik, wordt hij afgeschreven.
13 jaar
schoepen verstelling controleren op gangbaar heid
maar waarom doe je de bus weg , kun je er niet een tweede hans motor in bouwen ?
vlak bij heerenveen zit een renault sloperij die heeft soms mooie motoren voor een schappelijke prijs .
als ik wat nodig ben haal ik daar ook de ondedelen weg ze zijn daar geschikt en technisch aan gelegd .
lijkt me toch de moeite waard om te kijken , zie ook verders op internet voor zo iets
veel succes
13 jaar
Beste Fred
Je kijkt in dit geval enkel naar de motor. Ook de rest in en rondom het voertuig heeft de nodige km achter de kiezen.
Vaak economisch niet interessant om er nog geld in te steken..........
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar