Klant met Master heeft opnieuw olielekkage tussen motor en bak .
Vorig voorjaar achterste krukaskeerring vervangen maar nu blijkt keerring weer lek te zijn .Er is ongeveer 20000 km mee gereden
De krukasgedeelte was toen vrijwel geheel glad ,geen voelbare beschadigingen.
Vandaag de bak weer gedemonteert en nu blijkt krukas twee voelbare sleufjes te hebben op de plaats waar keerring overheen komt . Op de keerring is ook duidelijk te zien dat deze is ingesleten.
Kent iemand dit euvel en kan mij tips of oplossingen geven om dit op te lossen ?
Is zo'n beschadiging ook eenvoudig te verwijderen zonder krukas e.d. te verwijderen ?
Alvast bedankt voor het meedenken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
en als je de nieuwe keerring paar mm dieper erin tikt.
Is de oorzaak van de beschadiging misschien het veertje van de keering.
Gerard.
De keerring is een originele keerring met behuizing , is verder niet veel aan te veranderen . Ik vermoed bij nader bekijken dat het een combinatie is van oude olie en vuil achter vliegwiel . De olieresten op de oude keerring voelde aan alsof er zand ? in zit .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar