beste collega's,
ik heb een probleem met een renault espace 2.0 turbo van 2004. motor start wel maar slaat niet aan,rode lamp blijft branden en heb foutcodes die aangeven dat er geen communicatie is.
ik kan het motormanagement niet uitlezen krijg geen communicatie.
krijg melding emissie multiplex inspuiting,emissies inspuiting afwezig op multiplex netwerk.
auto heeft al 9 maanden dit probleem zo gaat het heel lang goed en zo is er weer communicatie storing,auto doet dan het volgende,abs esp en rode lamp gaan branden en auto valt van de cruise control af auto op nieuw starten en probleem was weer weg af en toe viel de motor dan ook uit zo ging dit 9 maanden door,tot vorige week toen wilde de motor helemaal niet meer aanslaan.
heb veel gelezen op internet en amt.maar heb nog niks kunnen vinden mijn vermoeden is dat de uch het probleem is.
heb dashbord er uit gehaald en bodemplaat om de bedrading en stekkers te controleren maar daar was niks aan te zien,stekker op abs module gecontroleerd en op ecu motormanagement is in orde, accu en dynamo waren al recent vervangen.
zekeringen zijn ook allemaal goed.
massa punten gecontroleerd en schoongemaakt. hoofd zekering is goed.
wie kan mij op weg helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Omdat je zowel een ABS als een ESP storing krijgt denk ik dat je probleem bij de ABS-unit vandaan komt. Een multiplex storing kan de ESP uitschakelen maar het ABS kan zonder deze informatie werken. Heeft de auto linksvoor schade gehad en/of zit er water in de ABS-unit?
Het vast branden van de rode lamp betekent dat de UCH zijn code niet kwijt kan aan de ECU van de inspuiting. Zou de UCH of stuurkolomgrendel defect zijn; dan ging de startmotor niet eens draaien.
De -kabel zit met een M6 boutje op de accuklem en hier wil wel eens een overgangsweerstand op zitten;de gekste storingen krijg je dan.
Op de linker langsbalk onder de accu zitten ook nog 2 stekkers. Mogelijk zijn deze aangetast door accuzuur.
Ik hoop dat ik je iets op weg heb geholpen
Zou hem eens uitlezen met de CLIP. Aan de live data kun je vaak zien waar de storing zich bevindt.
Ervan overtuigt dat er geen mechanisch probleem is nu ? Heeft motor wel compressie ofwel is er geen distributie probleem...
De F4R 2.0 T is ook geen betrouwbare motor !
Wat al eerder genoemd is , onder de kunststof accubak kan het feest zijn betreft erosie in stekkerverbindingen en massa punten .
Pas met een Clio meegemaakt dat deze spontaan stil viel en krukassensor als boosdoener opgaf terwijl deze al vernieuwd was.
Met uitlezen gaf deze weer de krukassensor aan....
Probleem was de stekker van ECU richting de motor waar drie contacten groen waren van oxidatie.
bedankt voor het meedenken. henk je had gelijk dat de uch zijn informatie niet kwijt kon.
probleem is verholpen. RELAIS NR.13 RELAIS NAVOEDING INSPUITSYSTEEM deze kreeg geen massa werd niet aangestuurd,ik heb een bypass gemaakt.
heb dit ook gelezen op problemcar maar wist niet over welk relais ze het hadden,nu wel.
zie foto,
Top! Mooi dat het opgelost is. :-D
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar