geachte,
Ik rij met een espace 2.2 150 pk bj 2006 nu geeft die op zijn scherm controleer inspuiting , dis ik dacht ik koop een toestelletje om uit te lezen nl. autel 519.
Nu dat ding werkt niet voor geen ding , geeft continue geen connnectie ,alleen bij de obd meting laadt hij alles op maar geeft geen enkele fout weer .
Weet er iemand hier raad mee
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitleestoestel defect? Of een probleem in de auto, b.v. draadbreuk bij diagnose stekker of motor-ecu defect?
Wat zegt de verkoper van het apparaatje?
Het is interessant om te weten of de auto met een andere EOBD/OBD2 scanner wel uitgelezen kan worden.
Dit kan ieder APK-station voor je doen, want dit is voor dit bouwjaar zelfs verplicht bij de APK-keuring.
ik heb een berichtje gestuurd naar de verkoper en wacht nog op hun antwoord.
Het toestel als ik test hoor je wel deuren toegaan en van alles opflikkeren en thats it
10 jaar
Tijdens uitlezen met een EOBD/OBD2 scanner horen er geen deuren open/dicht te gaan en er hoort niet van alles te flikkeren.
Dat wijst op een probleem met je uitlees toestel.
ok bedankt ,nu nog afwachten op het antwoord van de verkoper van het toestel
weet je verder wat dit zou kunnen betekenen controleer inspuiting met een brandend service lichtje .de auto gaat ook in noodloop.
Als ik de motor terug op start is alles weer weg
10 jaar
Universele uitleesapparatuur en Renault's gaan heel vaak niet goed samen.
Tja, dat niet samen gaan van Renault en universele apparatuur lees ik wel meer.
Het is echter wel wettelijk verplicht. Bijvoorbeeld voor de APK hier en in andere landen.
Lijkt mij dat als dit zo is, dat de firma Renault nog wat updates moet maken, want anders krijgen ze geheid problemen met de Tüv in Duitsland.
Henk heeft gelijk met universeel kom je niet bij bij renault en zeker niet bij eentje uit 2006.
En ja bij de apk heeft dit gevolgen, die van ons is dus ten onrechte goed gekeurd. Er komen wel foutmeldingen, want de lambdasenzor is defect. Maar die worden universeel weergegeven als iets met hulporganen interieur dus goedkeuring.
10 jaar
Sebastiaan, uit nieuwsgierigheid, over wat voor een auto heb je het? Bouwjaar, benizne, diesel?
Wat was de exacte foutcode en/of het nummer van die foutcode?
En wat bedoel je met "onterecht" goed gekeurd?
Bedoel je dat de auto onder de huidige regels afgekeurd had moeten worden, maar een slechte of domme Apk-keurmeester dat niet deed?
Of bedoel je dat de goedkeuring nu eigenlijk terecht is, maar dat de auto met betere/strengere APK-regels afgekeurd had moeten worden?
Een modus uit 2006 volgens mij. 1.4 benzine. De clip gaf aan lambdasensor defect.
Laat ik hem apk keuren bij universele garage komen er diverse niet verklaarbare fouten naar voren maar niet die lambda sensor. Is al even geleden dus weet niet meer welke. Vervolgens kan en mag de keurmeester hem goed keuren want volgens zijn apparatuur is er geen storing in motormanagment.
Dit is gewoon een bug in de wet waar renault misbruik van maakt. Maar alle belangrijkste is voor TS uitlezen met clip apparatuur.
10 jaar
Tja, de software van die auto was al ontwikkeld voordat de eisen van de Nederlandse APK bekend waren, dus om dat nu misbruik te noemen gaat mij wat te ver. Dat is hooguit te kort schieten van de Europese regels voor EOBD en te kort schieten bij de controle of die regels wel goed toegepast worden.
OF, de gebruikte scanner bij die bewuste APK-keuring was van heel slechte kwaliteit.
En daar schiet dan de RDW te kort, die alleen achteraf een scanner beoordeeld en niet vooraf.
Je zegt a) dat er onverklaarbare fouten naar voren komen bij het uitlezen bij de APK
en dan b) dat er geen storing in het motormanagement is.
Mijn vraag is, waar komen dan die onverklaarbare fouten vandaan? De automatische bak? Of toch de motor?
En wat ik dan niet begrijp is waarom je een auto APK laat keuren met een defecte lambdasonde. Die vervang je toch eerst?
Nou ik had verwacht dat hij dus bij de apk vervangen zou worden omdat hij dan opgemerkt zou worde. Ik had geen.zin hem zelf te vervangen. Maar hij werd dus goed gekeurd.
Maar hij rijd maar paar km per week.
10 jaar
Vandaag laten uitlezen en de volgende fouten kwamen tevoorschijn
DF197
DF301
DF084
DF010
Weet er iemand hier raad mee, is er iemand die ook al de df codes heeft en mij kan bezorgen
Mvg
10 jaar
Heb je alleen de nummers gekregen of heb je ook de omschrijvingen die erbij horen?
Gewoon gevonden met de zoekfunctie op dit forum:
DF197 "brandstofdruk te laag"
DF301 "luchtinlaat circuit"
DF084 "Circuit opname element stand EGR-klep"
DF010 "Pump Motor Circuit"
Als de storingscodes hetzelfde zijn over alle Renault modellen heen, zijn dit ongeveer de betekenissen.
10 jaar
weet je verder wat dit zou kunnen betekenen controleer inspuiting met een brandend service lichtje .de auto gaat ook in noodloop.
Als ik de motor terug op start is alles weer weg
10 jaar
Gezien de vragen zou ik zeggen laat het over aan een vakman.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar