hallo allen,
mijn scenic 16v 16 uit 2000 geeft mij nu steeds nieuwe problemen eerst draadbreuk naar pen bobine en nu heb ik het probleem dat de motor er na +/- 15 minuten er mee ophoud ( op benzine ) , ik kan hem daarna wel direct weer starten maar hij pakt niet aan. B.D.P sensor vervangen,het gehele inlaad gedeelte schoongemaakt ,enz ,enz .
wie kan mij in de goede richting sturen ,drukken enz .
Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stekker ook mee vervangen ?
nee ,daar was geen reden voor lijkt mij deze was in januari vervangen.
en omdat de motor wel goed loopt .alleen na 15 min gaat hij uit na +/- 20 min kan ik hem weer starten daarna gaat hij weer uit na een bepaalde tijd.
het is voor mij een raadsel.
Richard
10 jaar
Er wordt iets warm , wat dan uitvalt , als het dan weer afgekoeld is , maakt het weer contact en gaat hij weer.
Maar wat is er niet als hij uit valt , vonk of benzine of allebei ?
Hoor je de benzinepomp bijvoorbeeld wel zoemen als je hem dan op contact zet ?
Maak alle stekkers van je sensoren op het motorblok eens goed schoon en controleer de klemspanning van de schuifjes eens.
was ik vandaag ook van plan heb de multimeter al klaar liggen .
zo als ik het kan ruiken krijgt hij wel brandstof maar geen vonk .
dus we gaan maar eens meten .
wordt vervolgd .
Richard
10 jaar
Bobine aan gort?
Probeer het eens met een bobine uit een andere scenic.
10 jaar
4 penbobines , zullen toch niet alle 4 weigeren ?
Eerder een ecu aansturing.
Stomme vraag, maar heb je alle zekeringen al eens nagekeken? Ook onder de motorkap?
Edit: Laat maar, niet goed gelezen...
10 jaar
vandaag 1 relais van de koelfan vervangen deze schakelde niet goed .
auto gestart ,motor een half uur stationair laten lopen lopen alles ok .motor uit gezet.
spullen opgeruimd ,wilde de wagen starten en ja hoor hij sprong niet aan .
temp meter op dashboard geeft aan dat de motor op temp is .
wat mij naderhand opviel is dat de koelfan niet door liep na het stoppen vd motor ,volgens mij hoort deze nog na te lopen bij een motor op bedrijfs temp.
ook na een minuut of 20 wilde de motor niet aanpakken.
kan het zijn dat de temp voeler op het blok niet goed is , dat hij geen goed signaal doorgeeft aan de computer.
wie heeft er een oplossing en een goed elektrisch schema voor mij??
Richard.
P.S ik had al 4 nieuwe bobines besteld ,maar dat was toevallig omdat iemand er weinig voor vroeg ( 40.- voor 4 stuks )
10 jaar
hallo allen,
ik heb nu de temp/sensor vervangen de motor wil nu wel aanspringen .
maar na dat de motor op temperatuur was sloeg hij af ,kreeg hem ook niet weer aan de praat .
na een aantal dingen nagekeken te hebben ,relais in motor ruimte ,bdp sensor ,enz kon ik weer de motor aan de praat krijgen .
het laatste waar ik had aan gezeten waren de relais ( benzinepomp ,na voeding benzine , airco, koelfan) dus ik dacht deze te vervangen en het probleem zou opgelost zijn .
DUS NIET .na een rit van 20 min stopte de motor er weer mee ,auto afgesleept naar huis .
vanmorgen pakte de motor wel weer als een naaimachientje ,ik weet nog niet hoelang hij nu wel loopt .
wie heeft een idee wat het kan zijn ,ik weet het echt niet meer.
bdp sensor ,temp/sonde ,bougies ,alle relais in motor ruimte vervangen ,pen bobines doorgemeten en stappenmotor , luchtklep schoongemaakt,enz.
de motor loopt lekker tot dat hij er mee ophoud en is dan niet meer aan de praat te krijgen .
Richard
10 jaar
Dan resteert er maar één ding: als de auto is uitgevallen, schroef je er een bougie uit. Je kijkt of hij nat is (dan komt er wel benzine tijdens de startpogingen en of de bougie bont op het blok tijdens het starten (geen vonk: = oorzaak).
10 jaar
probleem opgelost. HOERA EINDELIJK.
na dat ik mijn verstand even op nul had gezet en de aansteker al bij de hand had , ben ik nogmaals alle kabelbomen na gelopen en de dader gevonden.
er bleek in een connector "EEN"slecht pennetje te zitten .
het was de constante voedingslijn naar de computer die dan wel dan weer niet goed contact had ( stekker onder de zekering kast in motorruimte ).
stekker overbrugd en hij loopt weer als een naaimachientje .
een iedereen bedankt voor de tips en adviezen .
richard.
hoera er mag een slotje op
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar