Renault : motor storing. EGR regel verschil. 1.9DCI.

probleem is dat dat geile motor storings lampje af en toe gaat branden en de auto rijd verder prima. heb de egr regel klep al vervangen oude was defect die moest ik er uit hakken. maar sins dien gaat het lampje af en toe branden. ik kan niks vinden voor de rest inlaat slangen zijn goed. inlaat spruit stuk is ook dicht. iemand enig idee. alvast bedankt voor het mee denken.

laurens6453

Geplaatst door laurens6453 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

126 (0) PRO, 18 jaar geleden

stel egr buiten werking door er een andere in het spruitstuk te hangen en de andere die wel werkt er naast met de stekker er op. geen probleem meer.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je hem nou eerst eens laat uitlezen!

laurens6453 (0) PRO, 18 jaar geleden

foutcode is egr regel verschil.
henk verkerk, het is er geen andere manier om deze storing op te lossen.
ziet er zo knullig uit een egr die daar maar wat hangt.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat kan van alles zijn. Defecte/verstopte kat, lekke luchtslang, etc..

Pallab (0) PRO, 18 jaar geleden

Het helpt meestal als er een omleiding van bedrading van de egrklep naar rekeneenheid te maken.
Deze is zeer gevoelig voor inductiesignalen.

laurens6453 (0) PRO, 18 jaar geleden

wat jij zeg kan best met die inductiesignalen maar waarom heeft de auto dan de eerste 185000km probleemloos en zonder storing gedraait.

clioaa (0) PRO, 18 jaar geleden

vooral als door de jaren heen de elektrische verbindingen meer
overgangsweerstanden krijgen (vooral massa's) neemt de gevoeligheid toe.
Dus na 185000 km. is dat heel goed mogelijk

laurens6453 (0) PRO, 17 jaar geleden

probleem is verholpen was de luchtmassameter.

bedankt voor jullie reactie.

126 (0) PRO, 17 jaar geleden

de waarde van de lucht massa meter meet je toch als eerste gewoon op. zoals ik beschreef testen wij de egr altijd bij twijfel en het is de gemakkelijkste methode. want ren is daar erg gevoelig op.

laurens6453 (0) PRO, 17 jaar geleden

ja dat weet ik,ik test ook meestal als eerste de lmm maar bij een dci kan ik alleen fouten lezen en wissen en ik kan geen meetwaarde doen. wij hebben een kts 550. maar de storing was af en toe als ik de auto had was het goed en had de klant hem begon hij weer maar het probleem werd al erger en de auto trok oplaatst helemaal niet meer dus toen heb ik de lmm vervangen.

126 (0) PRO, 17 jaar geleden

ik dacht dat bosch car service bedrijven over alle apperatuur moest beschikken zij hebben geprobeerd mij ook lid te maken vandaar.

laurens6453 (0) PRO, 17 jaar geleden

we hebben de apparatuur wel maar alleen de software nog niet.
op zich gaat het best goed hoor met de kts.
maar het komt helaas wel eens voor dat we alleen maar fouten kunnen lezen en wissen en geen meetwaardeblok hebben dat is erg jammer maar het word wel al beter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Overig of stel zelf een nieuwe vraag.