Renault Laguna: motor stottert bij acceleren uit lagere toerental

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

Bij het rijden in lagere toerentallen tussen 1000 en 2000 rpm stottert/hokt de moter 1a2 maal voordat ie begint te accelereren bij constante toerental geen probleem (ik heb dan alle verbruikers uit)
vorige eigenaar heeft mij verteld dat luchtmassaweger en een draadje in de draadboom zijn vervangen schijnt bekend probleem te zijn????
Wie kent dit euvel en weet eventueel een oplossing BDP sensor heb ik reeds schoon gemaakt
betreft een laguna2 kmstand 56000

dazzleme

Geplaatst door dazzleme (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

auto heeft geen luchtmassameter. is geen bekend probleem, maar klink als een ontstekingsprobleem. ik zou eerst de bougies vervangen, die moeten toch bij 60000 km..

dazzleme (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je reactie dat was de truuk probleem opgelost maar een volgend probleem dient zich al weer aan
heb na een rit van ongeveer 60km de auto goed rijdend geparkeerd na 20 min start ik de motor en met het uitmanouvreren slaat de motor af weer gestart loopt met een wisselend toerental van 1000 tot 3500 toeren
met de melding probleem met inspuitsysteem ga naar dealer
heb de auto een uur laten staan om te wachten op hulp start de auto weer en je raad het al alles weer goed eerlijk gezegd rijd ie nu beter feller op gas en heb de rit gewoon kunnen vervolgen.
heb je hier misschien op een oplossing voor?? of iemand anders alvast bedankt

sgm (0), 17 jaar geleden

Klinkt alsof de motor in noodloop ging. Reageerde de auto nog op het gaspedaal?

dazzleme (0), 17 jaar geleden

nee de auto reageerde niet meer op gaspedaal

sgm (0), 17 jaar geleden

Dan is het noodloop. Dan is de beste optie om de oorzaak van de auto uit te laten lezen bij een garage of dealer teneinde de oorzaak van de storing te vinden.
Helaas is dat niet zaligmakend, zoals ik al heb mogen ondervinden. Bij mij gaf de auto (om precies te zijn de inspuitcomputer) "Storing gasklephuis" aan, maar de bron bleek uiteindelijk de computer zelf te zijn die een defect vertoonde.
Dus laat na uitlezen niet te snel dure onderdelen vervangen, maar kom terug met het resultaat en dan hopen we je verder te kunnen helpen. Wellicht kun je ook nog eens lezen in de diverse topics die gaan over noodloop en andere storingen van deze auto's.

P.S. Kun je eens navragen of dat "luchtmassameter" niet gasklephuis oid moest zijn?

dazzleme (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie
Ik was hier al bang voor had ook al het 1 en ander gelezen hier op de site.
Ga een afspraak maken voor uitlezen en meldt mij dan wel weer.
ga nog even navragen wat het was

dazzleme (0), 17 jaar geleden

heb vandaag laten uitlezen en doorgemeten daar bleek uit dat er een weerstand in het gasklephuis
kapot is, kosten gasklephuis €153ex en ex inbouw, inlezen
gasklephuis is de laatste 3 jaar niet vervangen konden ze zien aan nummers software??
Heb ook nog even na gevraagt en was inderdaad gasklephuis en die man zij ook al dat het minimaal 3 jaar geleden moest zijn. Dus dat verhaal klopt wel
wat is wijsheid laten repareren of is er nog iemand met een idee

groet michel

sgm (0), 17 jaar geleden

Weet je ook de storingscode? Bij mijn auto werd de diagnose "storing aansturing gasklephuis" gesteld (code weet ik even niet meer, eindigde op een 4). Na vervangen stekker, gasklephuis en omleggen bedrading kwam pas de echte dader in de vorm van de inspuitcomputer in beeld.
Storingen aan het gasklephuis zijn zeldzaam, maar niet uit te sluiten. Ik denk wel dat jij een andere storing hebt dan ik (de weerstand is de sensor en niet de aansturing).

Het is een moeilijke beslissing, want met ombouw en inlezen komt het toch neer op een rekening van een kleine 400 euro. Geeft de garage garantie dat het daarmee opgelost is?

dazzleme (0), 17 jaar geleden

Weet de code niet maar garage weet garandeerd zeker dat dit de oorzaak was en krijg garantie op de reparatie
Ik geloof dat ik het maar doe hoort nog hoe het afloopt

vriendelijk bedankt voor alle reactie
Michel

sgm (0), 17 jaar geleden

Met garantie bedoel je dat de garage ook garandeert dat het daarmee opgelost en dat ze de kosten anders voor hun rekening nemen? Want meestal is dat niet zo. In ieder geval succes!
Tip: als ze de auto opnieuw inleren. laat dan ook het gaspedaal opnieuw inleren. De potmeter daarvan slijt en na opnieuw inleren is dat gecompenseerd.

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=sgm]Met garantie bedoel je dat de garage ook garandeert dat het daarmee opgelost en dat ze de kosten anders voor hun rekening nemen? Want meestal is dat niet zo. In ieder geval succes![/quote]
Zou dit idd even goed navragen, want Bas heeft gelijk het kan meerdere oorzaken hebben zoals hij ook al heeft ondervonden.
Gebruik maar eens de zoekfunctie op deze site.

dazzleme (0), 17 jaar geleden

Ik zit nog wel met een vraagje: bleef bij jullie die noodloop lang aan of was het kaart eruit erin en het was weer over. ik heb nu bijna weer 600km gereden en hij rijdt veel beter als voor de tijd (soepeler,feller).
Wat was een beetje de interval tussen de noodlopen want ik hoop eigenlijk dat het nog een keer voorkomt dan weet ik zeker dat de storing erin zit heb nu zoiets van het was 1 malig

gr Michel

sgm (0), 17 jaar geleden

Bij mij duurde het meestal een uurtje. Probleem leek vooral met de temperatuur te maken te hebben. Het was vaak heet en de auto had in de zon gestaan. Kort na het wgrijden ging het dan mis, of nadat je getankt had en de auto even stil had gestaan met hete motor. De injectiecomputer zit wat betreft de warmte namelijk behoorlijk ongunstig onder de accu. Warmte kan er zich makkelijk verzamelen, maar niet goed wegkomen.
Bij kouder weer ging het een hele tijd goed, ik kijk dan ook niet op van die 600km. Ogenschijnlijk is het probleem dan dus weg, maar de schijn bedriegt...

dazzleme (0), 17 jaar geleden

Beste mensen

Hierbij nog even een reactie over mijn probleem met de laguna
gasklep is vervangen even goed geweest en probleem kwam terug vervolgens diverse keren terug geweest naar dealer(s) en kwamen toch steeds weer uit dat de inspuitcomputer vervangen moest worden dit is allemaal netjes opgelost gasklephuis is in mindering gebracht op de rekening van R.E.
vrijdag 30-03 R.E.vervangen afgelopen weekend plus/min 300km gereden geen probleem en je raad het al vandaag een ritje van 3km naar de pomp en weer storing inspuitsyteem maar nu gaat ie niet in noodloop maar wil ie niet verder dan 2000rpm, wat is er nu weer???? Ik rijd al vanaf 1991 renault nog nooit problemen gehad maar van dit ding wordt ik moedeloos, heeft er nog iemand een suggestie!!!! behalve in de brand steken.

vriendelijke groet Michel

sgm (0), 17 jaar geleden

Laten uitlezen en dan kijken wat er uitkomt. Veel sterkte, ik ken het gevoel :-(

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

Dus als ik het goed begrijp is de Rekeneenheid en het gasklephuis al vervangen,
Dan kan het ook nog in de bedrading zitten.
Deze moet dan omgelegd worden.
Ook de stekker van het gasklephuis dan vervangen

dazzleme (0), 17 jaar geleden

[quote=sjaak r]Dus als ik het goed begrijp is de Rekeneenheid en het gasklephuis al vervangen,
Dan kan het ook nog in de bedrading zitten.
Deze moet dan omgelegd worden.
Ook de stekker van het gasklephuis dan vervangen[/quote]
ook de stekker en de bedrading zijn al om gelegd/vervangen
heb vannavond nog gereden en kreeg de volgende meldingen
storing inspuitsysteem en uitlaatgas regeling defect
anders dan met vorige computer blijft de auto goed rijden alleen bij ongeveer 2000 2200 rpm wil ie niet
denk zelf aan lambda??
heb voor woensdag weer afspraak met dealer, ziet me weer aankomen met m'n problemcar

gr michel

dazzleme (0), 17 jaar geleden

ook de stekker en bedrading zijn al vervangen
heb vanavond nog gereden en kreeg de volgende meldingen
storing inspuitsysteem
uitlaatgas regeling defect
denk zelf aan lambda??? heb voor woensdag weer een afspraak met dealer

vr gr michel

dazzleme (0), 17 jaar geleden

Beste Mensen

Ik wil graag een opsomming geven van mijn probleem met mijn laguna want ik snap er niks meer van en val ik volgens mij van ene probleem in het andere

motor begon te stotteren bij optrekken uit lagere toerental kawa 750 adviseerd nieuwe bougies opgelost

motor ging kort daarna in noodloop, bedrading/stekker vervangen lost niks op, gasklephuis vervangen noodloop kwam terug. insp. R.E vervangen noodloop blijft weg maar de auto wil niet verder dan +- 2200rpm en start slecht na 3 of 4 sec. of naar eerst 3 ker afslaan.
weer naar dealer uitlezen geen goede verbinding tussen pendaal en gasklephuis gaf geen 2de fase aan? monteur zit aan de beruchte stekker te rommelen storing verholpen. advies: storing zit in de stekker nieuwe monteren.
Naar een andere dealer toe gereden? advies: nieuwe kabelboom om de motor. omleggen van stekker/bedrading vond ie allemaal flauwe kul geeft alleen maar problemen. Wat moet ik daar nu weer mee dan ben ik toch weer terug bij af.
Heb gister maar een nieuwe stekker gekocht en die de maar weer opgezet. en tot nu toe is het nog goed.

Mocht het nu nog niet verholpen zijn dan dan meldt ik mij weer

Groet Michel

sgm (0), 17 jaar geleden

Die stekker is inderdaad een bekend probleem. Vreemd dat er niet meteen de eerste keer een nieuwe stekker op is gezet.

dazzleme (0), 17 jaar geleden

[quote=sgm]Die stekker is inderdaad een bekend probleem. Vreemd dat er niet meteen de eerste keer een nieuwe stekker op is gezet.[/quote]
Is wel een nieuwe stekker op gezet maar nu weer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.