Helluppp,
Heb ik eindelijk een trafic dubbele cabine L2 uit 2003 lekker vers dus... 300 km er mee gereden ...heel fijn en zonder gekke geluiden en zo..
Sta ik stil op de snel weg...anwb sleept mij naar een veilige plek en merkt dat er een accu pool los zat...wederom aangesloten slaat de motor steeds na een ongeveer een minuut af. ANWB dacht aan het resetten van de boordcomputer en sleept mij naar de dichtsbijzijnde dealer.
Die verteld dat er te weinig brandstof druk is...en stelt de voorlopige diagnose op de verstuivers...of de brandstofpomp..
Mijn leverancier van het jonge beestje beweerd dat het de sync tussen sleutel en startmotor ed is...dus een kwestie van een reset ... Beetje zitten surfen en er lijken vele verhalen rond te gaan dat dit idd kan kloppen..Heb zelfs een site gevonden waar zeer uitgebreid uit de doeken wordt gedaan hoe je dat zelf kan doen...
Door dit alles ben ik erg gaan twijfelen over wie er nu gelijk heeft...zeker gezien de kosten !
Ik ben benieuwd of iemand enig inzicht kan geven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
"sync tussen sleutel en startmotor". Dat is wel een heel kromme omschrijving van de sleutelherkenning in het anti-diefstal systeem.
Als die "sync" er niet is slaat de motor na 1 seconde af, niet na 1 minuut.
Diagnose verstuivers/brandstofpomp komt dichter in de buurt van de waarheid, dan het "sync" verhaal.
Je reed en daarna stond je stil op de snelweg. Wat is er tussen die 2 dingen in gebeurd?
Garantie? Zo nee, dan lijkt dit op een verborgen gebrek.
Lid van de ANWB? Neem eens contact op met de juridische dienst.
Hello oldford...bedankt voor je antwoord.. ja ik bedoel natuurlijk de immobilisor...ach ik ben ook maar een leek.
Het is inderdaad zo dat de wagen perfect start...ook nu gewoon..maar binnen een aantal seconden sterft hij uit...probeer je nogmaals te starten dat gaat dat (iets moeizamer wel behalve als je een minuut of 5 wacht dan gaat het goed)...maar ook dan valt hij weer weg.
Voor dat hij op de rijksweg uitviel..reed ik door een grote plas...(donderdag verleden week tijdens de hoosbui) ..de anwb constateerde de losse accu pool...ivm het vele water heeft hij alles nog gecontroleerd maar daar lag het zeker niet aan.
Ik heb in de paar dagen dat ik de wagen heb goed opgelet of hij vreemde geluiden gaf..of de motor klopte/onregelmatig liep, of er veel rook was..of er olie verbruikt werd. ect...maar er is mij niets vreemds opgevallen de wagen hield ook niet in..ik heb er een paar minuten ver over de maximum snelheid mee gereden juist om dat zeker te weten.. ik rij met grote regelmaat in een transitbus...ben er dus wel een beetje gewend aan. Juist omdat ik die steeds moet lenen wilde ik zelf een groter vervoermiddel.
Stel dat het de brandstof pomp is dan is het geen klein kosten postje..
Inmiddels is de wagen door de garage welke de wagen aan mij verkocht heeft opgehaald...ik ben benieuwd waar hun mee komen..
14 jaar
Afslaan en dan moeten wachten voor weer storingsvrij aanslaan zijn ook symptomen van een defecte BDP-gever (toerental- of krukaspositie-sensor).
ik bedoelde met wat moeizamer bedoel ik dat hij niet bij de eerste omwenteling aanslaat maar bij 2.
Wacht je een momentje dan start hij weer bij de eerste omwenteling van de startmotor.
Herhaal je het een aantal keer achter elkaar dam lijkt het alsof je men verzuipt....wacht je weer een paar minuten dan start hij weer bij de eerste slag.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar