close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: Motor wil niet starten. Heeft geen tegendruk?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Tijdens het rijden is mijn motor plots uitgevallen.
ANWB laten komen deze vertelde mij ik heb geen druk meer.
Dan verwacht je (wat de anwb ook zei)
Mijn distrubitieriem ligt eraf.

Nu hebben wij hem open gemaakt motorblok natuurlijk ondersteund en het volgende:

Maar niets is meer waard deze is nog helemaal intact zelfs de logo's zijn nog te lezen zo goed
ziet deze eruit.

Nu is de vraag wat is er dan aan de hand?

Kan iemand mij helpen?

Geplaatst door

leonardhaasnoot (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tanden van de distr.riem eraf.??

Riem démonteren en controleren.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Helemaal gecontroleerd niets mee aan de hand.
Alle tanden zitten ernog op!
Hij heeft 60.000km gelopen op deze riem.

nokkenas/krukas gebroken?

maarten4874 0
badge

13 jaar

Nee.
Deze draai gewoon mee

Gashuisklep helemaal gereinigd
Nieuwe multi en dis-riem aangebracht.
Nieuwe boogies erin
Als de wielen draaien krijg ik ook geen tegendruk, maar de 4 slag is gewoon in orde .

Wat bedoel je dan met ´tegendruk´. ??!? Bedoel je compressie? Of compressiedruk? De wegenwacht heeft je vast wel meer verteld. Meet de compressie eens.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Zal het even proberen

Met tegendruk bedoelde ik.
Als je je wiel Laat draaien, met de hand moet hij even zwaar gaan. Maar dat doet hij niet hij blijft soepel door draaien

[quote=leonardhaasnoot]Met tegendruk bedoelde ik.
Als je je wiel Laat draaien, met de hand moet hij even zwaar gaan. Maar dat doet hij niet hij blijft soepel door draaien[/quote]
????

Je hebt de bak in een versnelling staan, en desondanks kun je het wiel gewoon (zonder weerstand) ronddraaien ?? Formuleer ik het zó goed?? Wel zorgen dat alleen dát voorwiel opgekrikt is, en niet beiden.!!

Is de timing niet versprongen.? Lag de riem wel goed op spanning?

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Riem perfect op spanning. Ik had hem in de versnelling Staan, en hij stond net wat je zei maar op 1 wiel en motor ondersteund natuurlijk.
Timing weer ik nog niet

Nou Leo, kom maar met de compressie waarden.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

LET OP het betreft hier een SPIELOZE !!! motor, vervangen van de riem ZONDER speciaal gereedschap lijdt gegarandeerd tot ZWARE motor schade. zat de krukaspoelie bout nog vast? meerdere malen meegemaakt die ie elders met de luchtsleutel vast is gezet, en niet op 60Nm + 140 graden! En hier door is los getrild

Krukas moet TEGEN de blokkerpen aanvallen, de sleuven inde nokkenassen moeten aan de onderzijde staan en mbv een plaat geblokkeerd worden !


Is dit wel in orde, controleer dan als de multi riem draait tijdens het starten, zo niet, controleer dan de startmotor (bendix blijft hangen)

Ik kan hem dus beter naar de dealer brengen?

dat zeg ik niet, je zegt dat je de d-riem hebt vervangen. Ik vraag dan en meld duidelijk als er geen speciaal gereedschap is gebruikt dat de motor zware schade heeft.

hoe staan de zaken er voor TS?

en toen sprak de eigenaar niet, heeft volgens mij gewoon geen comp meer

jan5047 0
badge

13 jaar

Geen computer maar telefoon.
Hij staat Nu stil van het weekend gaan we er verder mee.
Ik Zal kijken hoop niet dat de motor schade heeft op gelopen.
Ik Laat het nog weten.

Geen computer maar telefoon.
Hij staat Nu stil van het weekend gaan we er verder mee.
Ik Zal kijken hoop niet dat de motor schade heeft op gelopen.
Ik Laat het nog weten.

Geen computer maar telefoon.
Hij staat Nu stil van het weekend gaan we er verder mee.
Ik Zal kijken hoop niet dat de motor schade heeft op gelopen.
Ik Laat het nog weten.

Wij zijn er achter hoe het tot stand is gekomen en wat nu het probleem is!
Ik heb in iedergeval zware motorschade geleden.

Mijn Multi-riem is er vanaf gesprongen (eerder)
Deze heeft een gat gemaakt in het beschermkapje van de distributie-riem.
Hier is een klein stukje multie-riem onder mijn dis-riem gekomen en tijdens het rijden
heeft hij de dis-riem even omhoog gewipt en nu zijn 8 kleppen beschadigd!
Weten nog niet hoe het met de zuigers is maar ik vrees het ergste. Ga nog even speciaal gereedschap halen om deze
los te maken en dan maar hopen op het beste.

:(

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.