close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Master: motorblok vol diesel

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dci

Gisteren alle verstuivers laten vervangen voor zo'n 1100 euro bij 'n gerenomeerd revisiebedrijf,betaal rekening,rij naar huis (gelukkig maar 20 km) en ruik bij 't uitstappen 'n afschuwelijke dieseldamp....raden maar....retourleidingen zijn niet fatsoenlijk gemonteerd en gehele motorblok drijft in de diesel. Na telefoontje wordt beloofd vanochtend direct te komen kijken wat er aan de hand is.Overigens ik heb de wagen verder niet meer aangeraakt.
Vraag: Hoe schadelijk is het voor 'n motorblok en al z'n electrische componenten,zoals dynamo-startmotor-bedrading-stekkers-sensoren, om (hopelijk eenmalig) te drijven in de diesel. Dit wil ik graag weten om voorbereid te zijn op allerhande sussende beweringen van het betreffende bedrijf en om eventuele schade/problemen te kunnen verhalen.

Geplaatst door

boris2 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sorry, zie volgend bericht, aan de riemen had ik even niet gedacht.

Hendrik4290 0
badge

18 jaar

Nou Hendrikje, zou niet vrolijk worden van een dis riempie wat verzopen is in de diesel. Daar wordt jij niet blij van. Heb je wel eens een brandstof slang gezien die op een diesel zit, maar daar niet geschikt voor is? Die wordt een keer zo groot. Wat denk je wat er met een riem gebeurd???

En dan hebben we het nog niet over de lak die over de stator is gegoten, want die lost uiteindelijk ook op. Vergeet niet dat diesel een raar goedje is.


Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Lijkt waarschijnlijk erger dan het is, beetje diesel op het kleppendeksel lijkt snel heel veel.
Even afspuiten met de stoomcleaner, verder niets aan de hand.

Richard 0
badge

18 jaar

Als ze het goed reinigen voor je valt het allemaal wel mee.

sjaak r 0
badge

18 jaar

Tuurlijk, als je het meteen schoonmaakt is er weinig aan de hand. Echter, als er een retourleidinkie iets lekt en de diesel stroomt via via naar onderzijde krukaspoelie, dan lijkt het me toch verstandig om daar niet al te lang mee rond te rijden.
Vergeet niet dat sommige mensen het totaal niet interreseert of dat ze het überhaupt niet merken.

Op lange termijn niet een fijn vooruitzicht.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

[quote=sytze]Op lange termijn niet een fijn vooruitzicht.

Sytze[/quote]
Klopt helemaal. Wist je dat bij Renault de retourleidingen (van Bosch commonrail verstuivers) VERPLICHT vervangen dienen te worden na demontage? Daar ze anders gegarandeerd gaan lekken!

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

motor steunen worden ook op gevreten,spuit ze maar goed schoon,hoe is het met je kopplings plaat zat die ook onder de diesel,zoja kun je meteen gaan vervangen.

flow 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.