laguna 1.8 2001 nieuw model,soms storing inspuitsysteem,auto reageert niet meer op het gaspedaal,maar gaat stationair hard lopen,ong 2500 tpm.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uit laten lezen bij dealer . waarschijnlijk gasklephuis
gasklephuis gereinigd,probleem opgelost.
stekkerblok op gasklephuis vern
Nieuwe bedrading trekken van gasklephuis naar Ecu.
De oplossing is nieuwe bedrading (6 draadjes)trekken van het gasklephuis naar de motor ecu BUITEN de bestaande bedrading om.
hallo heer Nobach,
heb bij éénzelfde auto ook dit probleem, klant heeft bij de dealer gasklephuis laten vervangen én terug laten plaatsen omdat dit niet werkte, ook hebben ze hier de bedrading vervangen maar niet de stekker, dit heeft ook niet geholpen (is zo te zien ook maar half gedaan).
nu mijn vraag!!
zou het ook nog de rekeneenheid kunnen zijn, na losnemen + pool is het weer even goed.
alvast bedankt voor je antwoord,
mvg gonny
18 jaar
Als het gasklephuis vervangen is en de bedrading is omgelegd dan blijft idd alleen de Rekeneenheid over. Komt helaaas wel eens vaker voor.
hoi sjaak,
of zou het ook nog een massafout kunnen zijn zoals ergens anders op dit forum word gesuggereerd (in de stekkers ) dan maar ff inspuiten met contactspray??
alvast bedankt.
mvg gonny
18 jaar
Je kan het proberen, maar gef je eerlijk gezegd weinig hoop.
Het komt helaas vaker voor dat de rekeneenheid de dader is.
Bvdw :
Als je de bedrading vanaf RE inspuiting naar de gasklep al heb omgelegd , en de gasklep al heb vervangen met de stekker modificatie.
Probeer ook de bedrading vanaf de pedaalweerstand naar de RE inpuiting om te leggen.
En als het mogelijk is de software herprogrammeren ,let wel met koude motor tempratuur!
Succes
Heb dit probleem al diverse malen meegemaakt ,en meestal is het idd opgelost door 6 nieuwe draden plus nieuwe stekker te leggen vanaf het smoorklephuis naar de RE. In een enkel geval zit er niets anders op dan een nieuwe RE te monteren.
ik heb dit probleem nu ook aan de hand. zit al een nieuw smoorklephuis op nieuwe stekker .niewe rekeneenheid,opnieuw ingelezen,software geupdate. ook heb ik de massa nagekeken.ik heb ook al naar de bedrading van de pedaalweerstand gekeken kon er weinig aan zien. ik wil die bedrading van het pedaal en van de stekker van het smoorklephuis wel omleggen maar wie kan mij vertellen welke stekkerbezettingen dat zijn op de rekeneenheid en wie weet eventueel wat weerstandswaarden zodat ik het kan doormeten.
p.s. ik kan de storing oproepen door de stekker van het gaspedaal af te trekken. dus misschien is dat een indicatie van de storing.
Stekker bezetting is afhankelijk van de bouwjaar en motortype compleet
Je kunt het beste met deze gegevens langs de Renault dealer gaan en een kopie van de elektrische schema vragen.
scces
De bedrading meet je niks afwijkends aan. Inductie op deze draden geeft een verkeerd signaal naar de computer waardoor deze in noodloop gaat.
hallo,
heb gisteren de auto terug gekregen, ze hebben de draden omgelegd maar helaas is het probleem hier mee niet verholpen.
ik ben naar een andere renault dealer geweest en daar ook het probleem voorgelegd,deze begon over het omleggen van alle bedrading van de rekeneenheid. deze zei dat dit eerder het probleem zou oplossen dan een nieuwe rekeneenheid te monteren,omdat als de rekeneenheid stuk zou zijn de auto het bij elke start of dat nu een koude of warme start was een noodloop moest veroorzaken, maar op de vraag als het niet de rekeneenheid was dat deze dan weer vervangen zou worden door de oude kon hij melden dat dit niet kon doordat de rekeneenheid slechts een maal te gebruiken was inverband het inlezen bij de auto.
heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan gaan doen want om nu 1200 euro te gaan betalen voor de bedrading geheel om te leggen en een nieuwe rekeneenheid zie ik niet echt zitten.
alvastbedankt voor jullie reacties,
mvg, jeroen
18 jaar
Bedrading omleggen kost toch geen 1200 euro? Het is een kwestie van een nieuwe stekker (45 euro) en aan de rekeneenheid de juiste draden loskoppelen en nieuwe draden trekken naar de nieuwe stekker. Dat is pakweg 3 uur werk.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het omleggen niet hielp, maar het vervangen van de inspuitrekeneenheid wel. Het in storing gaan trad zo nu en dan op.
18 jaar
hallo,
de prijs van 1200 euro is voor GEHELE BEDRADING omleggen EN EEN NIEUWE REKENEENHEID, ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen gezien dat als het NIET de re. is ik dan niet de oude terug kan laten plaatsen omdat volgens de dealer de re. eenmalig te gebruiken is.
een bijkomend verhaal is dat de storing zich voordoed sinds ik een grote beurt heb laten doen door een vakgarage, waarbij ze toen vergeten waren de luchtfilterslang goed aan te sluiten, zou dit of iets anders ermee te maken kunnen hebben? ( zekering,relais)
ook heb ik op lpg met een rood lampje van de gasmeter gereden toen ik daarna getankt had en de auto starte had ik voor het eerst de storing.
misschien dat iemand daar wat mee kan?
gr, jeroen
18 jaar
Het is inderdaat zo dat als men een RE plaats in de auto dat deze voor eeuwig bij deze auto hoort.
Hij schrijft gegevens weg in het geheugen, zoals Chassisnummer en startblokkering.
Hij leeert zich in in de overige rekeneenheden.
Dus teruggeven is geen mogelijkheid.
Ik kamp met hetzelfde probleem bij twee Laguna's, en ben er nog niet uit wat nu de oorzaak is van dit euvel.
Je start de auto en ineens gaat de motor zagen in toeren van 750 naar 2500 en weer terug.
Zodra ik weet wat de oorzaak is wil ik dit wel vermelden op deze site.
Krijg beide auto's rond 16 Aug. in de werkplaats. dan wordt er serieus naar gezocht wat het probleem is.
hallo allemaal,
ik heb de laguna waar het hier in eerste instantie over ging enkele weken geleden teruggehad in de werkplaats. aangezien het volgens mij niet aan de re. lag(dit omdat hij het niet constant deed ) ben ik begonnen met alle stekkers die ik maar kon vinden in de motorruimte ( incl re. onder de accu) eraf te trekken en alles in te spuiten met contactspray , ook de stekker op het gaspedaal , sindsdien heeft de auto geen problemen meer gegeven (tot nu toe tenminste).
mocht er nog iets veranderen dan zal ik dit zeker even melden hier, voor de rest en in de tussentijd bedank ik jullie allemaal voor het meedenken en antwoorden
mvg gonny
18 jaar
hallo,
ik heb wat ontdekt denk ik met betrekking tot de "inspuit storing " van mijn laguna uit 2001, voor de accu zitten twee relais als ik op de rechter tik met een schroevendraaier , zonder dat de sleutel kaart in de kaartlezer zit, hoor ik bij het blok een soort vonk geluid als ik de relais omwissel met elkaar dan hoor ik niks als ik er op tik, nu natuurlijk mijn vragen
waar dienen deze relais voor?
en: hoort dat vonk geluid wel?
als ik ze namelijk omwissel met elkaar {recht met links} gaat de auto direct in de noodloop!
ik hoop op een snelle reactie, alvast bedankt.
18 jaar
.
18 jaar
Ik heb de zelfde problemen met het in noodloop komen van de motor.
Bij mij is er nieuwe bedrading getrokken van gasklephuis naar de ECU, en hiermee lijken de meeste problemen opgelost.
Dat wil zeggen, de storing komt nu sporatisch voor en is te resetten door de sleutelkaart te verwijderen uit de lezer.
De grap is dat ik het temp. verhaal ook al eens vermoed heb hij gaat namelijk alleen in de noodmode als het blok goed warm is en de omgevingstemperatuur ook boven de 21gr. is.
Af gelopen winter heb ik het genoemde probleem geen enkele keer gehad.
PS. Ik heb ook een 1.8 Laguna uit Apr. 2002 en Ronald ik wil met jouw wel eens praten over dit probleem
18 jaar
hallo erik en ronald,
ik heb gezien dat jullie beiden uit den helder komen, misschien dat we eens wat kunnen afspreken v.w.b de laguna's.
ik ben te bereiken via de mail op j.zasburg@quicknet.nl.
en is er misschien iemand die mijn vragen met betrekking tot de relai's kan beantwoorden?
mvg, jeroen
18 jaar
Peter 159,
Weet je al wat de oorzaak is van het probleem van de twee laguna's die je op de 16e aug binnen kreeg. Ik heb hetzelfde probleem. Zie verder onderwerp "Gas pedaal probleem".
18 jaar
Ik heb bij 1 Laguna de Rekeneenheid moeten vervangen om tot de oplossing te komen, Ik hebdeze auto 3 wekengeleden aan de klant terug gegeven. Deze mensen zijn tot 18 Septemebr op vakantie en ik zal hen bellen zodra zij terug zijn om te horen of alles nu naar wens is verlopen. Klant heeft eerst nog een week rondgereden in de eigen omgeving, hebben tot nu toe nog geenproblemen gehad.
Bij de tweede LAguns bleek dat de bedrading van de Rekeneenheid naar het GAsklephuis vervangen moest worden, En afgelopen Dinsdag heeft deze klant bevestigd dat er geen problemen meer waren.
Eventueel meer volgt.
Goedendag collega's.
Probeer bij vervanging van de bedrading een goede afgeschermde kabel te gebruiken (type cat5 of iets dergelijks) die je ook een andere weg laat lopen dan het orgineel en je hebt geen last meer van magnetische interferentie.
Zorg ook dat alle aansluitingen deugdelijk zijn en dus geen half werk, snelheid gaat niet boven alles.
Groeten Roy.
Peter 159 / Roy C,
Merci. Peter: heb jij ook het gasklephuis en de bedrading vervangen bij Laguna1? Nogmaals: zie ook discussie onder de titel "Gas pedaal probleem".
Dik
18 jaar
.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar