auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: motorverschillen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: F3R

Hallo,

mijn motor zijn klepzittingen zijn op wegens op lpg rijden. Heb een donormotor gevonden met 129,000km die enkel op benzine heeft gereden.
1 er zat wel een automaat op en ik heb een manuele bak, is dit een probleem?
2 Ik zie dat er toch iets verschil in zit.
- Bij de oude motor zit de verdelerblok vooraan de motor en bij de andere rechtsbovenaan het blok
- Bij de andere motor hangt de bobine onder de voorruit en bij de oude motor niet -weet niet waar precies..
Zijn er dan toch verschillende F3R motoren gemaakt?
Levert dit problemen op bij inbouw.?

MVG

Geplaatst door

elfried +0

al 16 jaar lid

Reacties

In het verleden heb ik wel eens met deze motoren gewerkt in lpg-uitvoering waarbij de kleppen idd een zwak punt bleken.
Er is sprake van een F3R 262 en F3R 264-motor en die zijn idd verschillend.

E.T.Wiersum +0

16 jaar

Waarom laat je de kop niet reviseren, voor 1000 euro rijd je weer rond.
I.p.v te gaan zitten kloten met een andere motor.

primera p11 +0

16 jaar

Ik dacht , de oude motor heeft er 300.000km opzitten dus ook het onderblok. Deze motor leek me een goede keuze.
Zijn de motoren dusdanig anders dat ik deze dus niet kan gebruiken?

elfried +0

16 jaar

Probeer ik het zo

Weet iemand of de cilinderkop van een F3S F723 te gebruiken is op een motor F3S J768 ?

mvg

elfried +0

16 jaar

Echt niemand?

elfried +0

15 jaar

Als niemand het weet, zou ik het niet riskeren, zelfs als je geen uiterlijke verschillen ziet.

E.T.Wiersum +0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.