auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: Na Apk Roet test wil niet meer aanslaan!!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5dci

Na de roettest voor de APK sloeg de motor af en wilde niet meer starten.

De foutmelding was:
1 Gloeibougies.
2 Opvoerpomp.

Alles doorgemeten wat ik kon vinden alles heeft stroom wat stroom moet hebben..
Olie en olie/lucht en brandstoffilter zijn net voor de apk vervangen.

Startmotor draait..
Start met remreiniger voor een paar seconden.
Handmatig (via ontluchtingsbalg) oppompen dan draait hij stationair maar slaat af bij hoger toerental.
Bij doorstarten zie je de diesel wel door de leiding lopen.
Dit type heeft geen opvoerpomp in de tank; dus ik neem aan dat ie in de HDpomp zit..

Het lijkt wel of er een kill-switch op zit, maar ik kan er geen vinden.


HELP de familie wil zondag aan het einde van de middag op vakantie!!!

Heeft iemand een idee??

Geplaatst door

its.carrington (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat is de druk van de HD pomp tijdens starten?

weet het niet zeker maar meen dat er bij bepaalde modellen rechts aan de onderzijde een opvoerpomp zit

Geen enkele pomp tussen de tank en de HDpomp... hij gaat direct ononderbroken door.

Weet nog niet meer wat de Startdruk was.... Volgens mij was hij normaal..

FF Checken

Even na gevraagd... Geen druk na de pomp..

Laatste ontwikkelingen zijn:

Twee draadbreuken gevonden, die zijn gefixed.

En de BDP sensor vervangen.

Dat laatste hielp.... starten=lopen... HELEMAAL blij en we dachte klaar te zijn..

Na een halfuurtje (warm) draaien viel de motor weer dood en starte niet meer.... AGAIN!!!!

Wat doe je dan?: de (nieuwe) BDP eruit, even schoonmaken weer monteren en wat denk je?

Wederom een half uurtje plezier!!!! en dan van voren af aan!!!!

KAN IEMAND HELPEN BEDENKEN WAT HET KAN ZIJN?

welke kleur heeft de nieuwe BDP sensor?

nieuwe stekker gemonteert?

immitatie of orgineel?

De BDP sensor is zwart, origineel en nieuw. (setje met stekker)

We hebben ook een kabel met oxidatie gevonden achter de dynamo.

De nokkenas sensor vervangen.. en brandstoffilter (wederom) vervangen.

Hij draait nu beter en langer... gaan een proefrit maken en hem morgen weer uitlezen.

Wel vervelend dat we nog steeds geen 'echte oplossing hebben gevonden voor het probleem..

Geeft niet echt vertrouwen..

[quote=its.carrington]Handmatig (via ontluchtingsbalg) oppompen dan draait hij stationair maar slaat af bij hoger toerental.
Bij doorstarten zie je de diesel wel door de leiding lopen.[/quote]
lijkt wel een verstuiver met teveel retour...

maarten4874 0
badge

13 jaar

als je de bpd sensor eruit pakt en schoon maakt koelt hij even af daarna na montage word ie weer warm, misschien dat daar toch de fout zit.

Wat zou dat dan betekenen?

Dat een van de injectoren te veel retour geeft?

als 1 van de verstuivers teveel retour geeft bij verhoogd toerental zakt de raildruk,waardoor de motor KAN afslaan. Dit is mijn ervaring. BDP sensor van robby klinkt ook aannemelijk. Wat je kan doen is de bdp sensor op het moment van afslaan koelen met stikstof. Of even met een led tester meten op de stekker van de verstuivers. Heb je knipper signaal,is de bdp sensor goed. (maar ik weet niet hoe handig je bent)

maarten4874 0
badge

13 jaar

Dan zou er toch ook een melding moeten komen bij het uitlezen.. Welke injector/verstuiver niet goed functioneerd? Of werkt dat niet zo..?

meestal niet...

maarten4874 0
badge

13 jaar

meestal inderdaad niet, als er 1 echt heel slecht is kun je in het beste (of slechtste geval ligt er maar aan hoe je het bekijkt) een foutcode op de rail druk kunnen krijgen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.