Renault Clio: clio loopt hoog stationair

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Dag,

ik heb een renault clio en een tijdje terug is mijn blok kapot gelopen.

Nu heb ik een beunhaasje gevraagt om er een ander blok in te zetten, en heb ik een ander blok gekocht bij de sloop.

Het blok zit er in maar dat auto loopt hoog stationair. Hij heeft de randonderdelen overgezet van het oude blok, omdat deze goed functioneerden.

nu loopt de auto stationair op 1700 toeren. alle luchtslangen etc heeft hij nagekeken.

iemand enig idee wat de auto kan hebben of hoe dit verholpen kan worden, want hij weet het niet meer.


groeten

clash

Geplaatst door clash (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Resetten: Accuklemmen losgooien, even tegen elkaar aan houden, kwartiertje eraf laten. Dan aansluiten, motor starten en een kwartier minimaal stationair laten draaien met ALLE verbruikers (kachel, lampen, airco enz.) aan. Dan zou het goed moeten zijn.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

@rob ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar zo reset je echt geen PCM


@TS

controleer of de stappen motor en stationair schakelaar correct werken

RPJdeWeert (0), 12 jaar geleden

Wordt door meerdere professionals zowel hier, als op Renault-fora, als door mijn dealer gebruikt. En eerlijk is eerlijk, mijn Scenic had na de kopwissel ook last van dat hoge stationair draaien. Procedure uitgevoerd, loopt perfect. Ben alleen maar ervaringsdeskundige hoor.

fitz (0), 12 jaar geleden

Tsja, dat resetten lijkt mij ook een vaag verhaal, aangezien de ECU reageert op veranderingen en alles zo probeert te regelen dat het stationair toerental op het niveau zit dat geprogrammerd is, ongeacht gebruikers etc.
Bovendien hebben niet alle gebruikers invloed op het stationair toerental. Het zou eventueel wel kunnen dat je een te laag toerental voorkomt met deze reset procedure.
Voor een te hoog toerental (zelfs na meerdere keren starten) zou ik het eerder zoeken in valse lucht. Bijvoorbeeld bij de aansluiting van het gasklephuis op het inlaatspruitstuk, of luchtlekkage langs de inlaatspruitstukpakking.
Veel succes iig!

clash (0), 12 jaar geleden

ik zal de beunhaas even vragen dan om te kijken naar: de stationairsschakelaar en stappenmotor. en valste lucht. mocht het ( niet) Werken. dan laat ik het weten

Tot nu toe bedankt voor al jullie reacties :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.