Renault Megane: Negatieve verhalen

Bouwjaar: 2002

Ik ben van plan om een Renault megane te kopen
Bouwjaar 2002 160000Km 1.6 G3
is dit een verstandige keus?

Ik hoor veel negatieve verhalen of valt het wel mee

Groeten,
Jaap

Jaap4724

Geplaatst door Jaap4724 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Renault_liefhebber (0), 18 jaar geleden

G3 is niks, Megane is in orde.

Johannes5653 (0), 18 jaar geleden

Renaultje, wat is er mis met LPG? Ik heb vaker negatieve opmerkingen van jou over LPG gelezen en dat begrijp ik niet goed. Ik rijd al jaren op LPG (Laguna 1.8 uit 94) en heb nog nooit één probleem met LPG gehad, nu met 270000 op de teller. Behalve dat het erg goedkoop is is het ook nog minder belastend voor het milieu.

patrick_r (0) PRO, 18 jaar geleden

Wij hebben ook niet zoveel problemen met renaults en lpg,ik ken merken die er wel "last" mee hebben.

MHB (0), 18 jaar geleden

Negatieve verhalen gelden m.n. voor 8-kleps motoren van Renault. Op gas slaan de zittingen in en moet je de kop reviseren als de kleppen uitgesteld zijn. Revisie is een dure grap (1900 euro). Gemiddeld gaat de originele kop 145000 km mee. Ik heb zelf inmiddels 195000 km met de orginele kop gereden, met een rustige rijstijl. Maar nu komt de revisie wel in zicht. Met de gasinstallatie zelf is eigenlijk nooit iets.

Walter11898 (0), 18 jaar geleden

Ik kan Renaultje enkel maar bijtreden. Ik heb in mijn directe omgeving nog niemand geweten die nog een tweede maal (bij verandering van voertuig) een LPG installatie liet plaatsen. En wat dat milieu betreft : op LPG gebruikt een motor heel wat meer brandstof wat zijn gevolgen heeft voor de CO2. Ten tweede zijn de rijtaksen een stuk hoger, ook in Nederland. En wat als Europa straks verplicht alle brandstoffen even zwaar te belasten ? Dan rij je met LPG heel wat meer op! Bovendien ben je bij een zwaar ongeval onvermijdelijk de pineut, dat mengsel van butaan en propaan is enorm explosief. Jaja, een tank is enkele milimeters dik dat weet iedereen, maar toch...Bovendien is het tanken vaak gecompliceerd ; ik zie elk jaar toeristen die ofwel geen LPG vinden (Spanje, op sommige plaatsen in Frankrijk) ofwel minutenlang aan het morrelen zijn met een zgn. "hulpstuk". Op de tijd dat dat erop staat hebben er vier andere auto's normaal getankt, en kunnen weer verder. Ik weet het, het is een liefhebbersdiscussie, maar objectief gezien moet je heel wat kilometers afmalen per jaar en dan lonkt... jawel de diesel!

MHB (0), 18 jaar geleden

Ik denk dat de orginele vraag betrekking heeft op de technische combinatie Renault en G3. Daar heb ik iets over geschreven. Deze site is m.i. niet bedoeld voor discussies over een vergelijk wat wel/niet goedkoper/beter/slechter is: gas of diesel. Maar als ik er dan toch iets over mag zeggen: ik ben blij dat ik destijds voor 2ehands G3 rijden heb gekozen met de huidige dieselprijzen. Voorlopig ben ik erg tevreden over mijn Renault G3 met inmiddels 195000 probleemloze kilometers op de klok.

Frank3144 (0), 18 jaar geleden

@Walter: Ik rij nu mijn 3e Renault op LPG en alle drie probleemloos en van al je vooroordelen klopt niets. De CO2 uitstoot van een LPG auto is juist lager dan wanneer dezelfde auto op benzine rijdt. De belasting op de auto is voor een G3 installatie in ieder geval in Nederland praktisch hetzelfde als voor een benzineauto. Vorig jaar achter op mijn Espace iemand ingereden met 70 km/h. Onderbouw gastank onbeschadigd. Ik heb trouwens nog nooit iets gehoord of gelezen over ongelukken met gasinstallaties, dus ik denk dat je bijzonder overdrijft. In Spanje is geen LPG verkrijgbaar, daar heb je gelijk in, maar in Frankrijk is het volop verkrijgbaar langs de snelwegen. Kijk eens op www.directlease.nl en vergelijk eens de prijzen tussen diesel en LPG auto's. Vaak is LPG stukken goedkoper dan de gelijkwaardige dieselvariant.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

w.b.t. LPG, mijn PA rijdt voor het eerst in ongeveer 25 jaar in plaats van auto op LPG een Laguna DCI en is diep ongelukkig. Veel duurder in verbruik en redelijk wat ellende met deze auto, dit heeft echter niet veel met diesel te maken m.i. Lijkt een maandagmorgen geval. Volgende auto weer een LPG.

Walter11898 (0), 18 jaar geleden

Over welke versie gaat het precies ? Een 74(100pk) of een 88(120pk)?? Een 100 pk heb ik zelf na een jaar ook afgedankt, wegens te traag en vooral te lui. Ik heb hem vervangen door een 120 dCi en deze voldoet wel. Normaal verbruiken deze diesels 5 à 6 liter, en LPG versies zowat 9 à 10 liter/100 km. Dus begrijp ik niet waarom een dieselversie duurder kan zijn, tenzij in de wegenbelasting misschien?? Maar je moet voldoende kms. maken en dan verdien je dat vlug terug... En als G3(LPG) echt populair gaat worden, dan zullen de olieproducenten dat vlug weten en dan spelen de wetten van vraag en aanbod!

Frank3144 (0), 18 jaar geleden

@Walter: Laguna 1.9dci vs. Laguna 2.016v:
- 1.9dci: 3500 duurder dan 2.016v
- 1.9dci: 5.6l/100km 2.016v: 8.0l/100km
- Belasting: 1.9dci: ¤253,- 2.016v: ¤135,- per kwartaal

G3 installatie kost ong. ¤2000,- en LPG kost minder dan de helft van diesel. LPG verbruikt ong. 15% a 20% meer dan benzine.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

@ Walter, het is een 120 PK DCI. In de praktijk valt dit is het dus 6 liter/100km en valt het verbruik tegen...

Bij 80.000 km, 41 ct/ltr t.o.v. 87 ct/ltr en 1:10 tov 1:17. Totaal LPG 3281,- , diesel 4094,-. Daarom is de diesel dus duurder, nog afgezien van de wegenbelasting...

Maar ok, we zouden hierover niet verder discussieren.. Jouw standpunt is duidelijk, die van mij ook.

Walter11898 (0), 18 jaar geleden

OK, de wegenbelasting is natuurlijk een verhaal apart. De Nederlandse situatie is totaal anders als België, we gaan het hier maar bij laten, zeker?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.