Wij hebben een scenic van 2001 met 1.9DCI motor (F9Q 732) staan,die soms niet aan slaat bij koud weer (temp. onder nul).
Hij slaat nu wel aan. De foutcode's in het systeem waren P1809 druksensor,P1820 lage drukpomp relias en P1814 EGR klep.
Aan deze auto heeft een dealer reeds drie poging gedaan tot reparatie en de volgende delen vervangen: toerentalsensor,drukregelaar,verstuiver,opn.element brandstofdruk en ook het brandstofsysteem gereinigd.
Hij iemand nog een idee???
Geplaatst door JOHN5671 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
Richard9663 (0), 18 jaar geleden
Even een compressietest doen, diesels die onder 0 graden niet willen aanslaan kunnen een te lage compressie hebben.
the4men (0) PRO, 18 jaar geleden
ja kleppen stellen
graalus (0) PRO, 18 jaar geleden
De dealer heeft van alles gedaan, alleen niet het gloeisysteem
nagekeken?misschien gloeit hij helemaal niet voor!
hb4247 (0) PRO, 18 jaar geleden
Wij hebben het zelfde gehad.
de auto is naar diesel bugli (of zo iets) in hardewijk geweest.
Deze hebben de pomp ander afgesteld dan is voorgeschreven.
Het was volgen deze mensen een bekent probleem.
Onze auto pakt weer goed aan.
graalus (0) PRO, 18 jaar geleden
Er valt bij een DCI niets te stellen aan de inspuitpomp,jij hebt waarschijnlijk een DTI motor die is wel te stellen.
janh5107 (0) PRO, 18 jaar geleden
opvoerpomp onder de auto geeft weleens problemen.
J.E
hases (0) PRO, 18 jaar geleden
onder de brandstof pomp zir een klein vervroegingsklepje deze wil ook wel eens mankementen vertonen. Is zo te vervangen is misschien een optie
JOHN5671 (0) PRO, 18 jaar geleden
Heren/dames bedankt voor de reakties.
Enkele toevoegingen de auto slaat SOMS niet aan.
Gloeiers zijn nieuw en klepspeling is oke.
Hases bedoel je de vervroeger in de pomp (dat heeft deze pomp niet,dit is een DCI) of iets anders.
Heeft dit type een electrische opvoerpomp in de tank(zoals citroen)????
Raildruk (in tester) is bij het starten nu ongeveer 300bar (dan slaat hij ook aan).
Pallab (0) PRO, 18 jaar geleden
John,
We hebben precies dezelfde probleem met een scenic dci.
We zijn er achter gekomen dat het probleem is gekomen na
het vervangen van de brandstoffilter.
Volgens het wp.boek word de opvoerpomp onder de 0 graden niet bekrachtigd.
Vorige week nieuwe br.filter gemonteerd en slaat nog elke dag aan.
Ook vanmorgen toen de temperatuur onder nul was.
Waarschijnlijk zuigt deze toch valse lucht aan.
Brandstofdrukregelaar vervangen helpt ook niet.
graalus (0) PRO, 18 jaar geleden
john,wat is de raildruk als hij NIET aanslaat?
als hij af en toe niet aanslaat moet je dit op het moment v.d storing meten anders blijft het gokken waar het probleem zit!
controleer ook heel goed de aanzuigslang tussen het filter en de DCI pomp.je zegt dat de gloeiers nieuw zijn,maar krijgen ze wel spanning en gloeien ze inderdaad ook echt op het moment v.d. storing?
R.arkes (0) PRO, 18 jaar geleden
Heb je de verstuivers goed gecontroleerd of ze dicht zijn, Dus met slangetjes op de retouren (volume meting) Ik heb toch de indruk dat er nog een verstuiver is die niet goed afdicht.
JOHN5671 (0) PRO, 18 jaar geleden
Wederom dank voor de snelle reakties.
De storing heeft zich niet voorgedaan met de uitlezer erop,dus kan daar geen waarde's van geven.
Brandstoffilter is inderdaad recent vernieuwd.
Ga ook de aansluitingen van het gloeisysteem nog eens kontroleren.