hallo we hebben een probleem met een scenic diesel 1.9 dti bouwjaar 2002 klacht: als de auto koud is en wordt gestart pakt hij gelijk aan na +/- 300 meter slaat hij af en is moeilijk weer aan de praat te krijgen we hebben het idee dat het in het brandstofsysteem zit dus hebben we het brandstoffilter vervangen + nieuwe ringen geplaatst heeft niet geholpen.!!
wie heeft dit probleem ook meegemaakt en heeft de oplossing.?? zodat wij niet alles los hoeven te halen.
groeten jurgen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou het lucht zijn dan zou hij geen 300 meter rijden. De meeste klachten bij een Dti zijn toch slecht aanslaan van de motor bij kou. Loopt de motor dan 1 keer is er niks aan de hand.
Hoe rijdt de auto met warme motor? Heb je dan ook problemen (weinig vermogen en roken) dan denk ik dat je EGR niet afsluit.
we hebben deze klacht al vaker in de werkplaats gehad, het lijkt inderdaad vaak op lucht tussen het filterhuis en hogedrukpomp, uit ervaring en proberen(valt niet te meten!)vervangen we het stappenmotortje(die de commonraildruk bepaalt!) op de hogedrukpomp.Ik denk zelf niet dat de egr kapot is omdat dit een afwijkende mafwaarde geeft.sterkte ermee en we horen het wel.
Dit is geen commonrail.
is de pomptiming en klepspelling goed. de inlaat kleppen willen wel eens vast staan en dan krijg je koud problemen.
werkt de start onder breker goed.
zijn er geen fout codes.
heb je het brandstoffilterhuis ook verv komt namelijk vaker voor auto rijd dan inderdaad maar een paar 100 meter en slaat dan af na lang door starten slaat hij dan weer aan en vervolgens heb je er die dag weer geen last van
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar