het betreft een renault clio 1.7 met 4traps automaat van bj1995 de auto blijft onder het rijden in 1,2,3en d constant in de 3e versnelling lopen dit is een noodloopregeling en het controle lampje op het dashboard brandt constant.we hebben de regeleenheid uitlaten lezen bij de dealer maar de regeleenheid wil niet communniceren met de tester, hierna is de regeleenheid vervangen, maar is nog niet uit te lezen en schakeld ook nog niet,bekabeling bij bak en regeleenheid gecontroleerd ,plus en massa,s maar nog steeds hetzelfde uiteindelijk bak eronderuit en laten controleren en reviseren .automaatbak zou goed zijn dus er weer onder die bak en rijden maar nog steeds ...met peren wie kent er voor dit probleem een oplossing .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wellicht niet de oplossing maar mijn automaat(Laguna V6 '95) twijfelde tussen 3 en 4. Oplossing: remlichtschakelaar vervangen (is geen geintje).
Had met het schakelmoment te maken of zoiets.
de regeleenheid krijgt wel een goed signaal van de remlichtschakelaar.
nog een plus en massa draad rechtstreeks op de regeleenheid aangesloten ,is het ook niet.
ps als het controlelampje brand word de snelheids sensor dan nog wel aangestuurd krijg geen plus op deze sensor.
21 jaar
Ik heb dit tot 2 maal toe gehad op mijn beide Scenics (waren 2.0)
Resultaat was dat beide keren (na veelvuldig oorzaak zoeken)de hydraulische stuurunit vd bak vervangen is. Daarna nooit problemen meer gehad.
21 jaar
ik denk dat je het kleppenblok onder in de automaatbak bedoelt maar die is ook al vervangen
21 jaar
ik heb jou probleem gelezen, lastig iets.
Ik vindt het wel vreemd dat je de ECU niet kunt uitlezen, mischien een fout in de communicatie draad van ECU naar diagnose-stekker ?.
wat wel eens voorkomt bij dit type bak (AD4) is een defecte druksensor, deze zit aan de onderzijde van de bak gemonteerd en controleerd of de door de ECU berekende druk daadwerkelijk wordt bereikt c.q. afgeregeld.
Als er inwendige lekkage in de bak aanwezig is meet de sensor een te lage druk en daardoor zal de bak in noodloop gaan met de maximale werkdruk (veiligheid).
De sensor is een druksensor die een liniaire spanning afgeeft naargelang de druk varieert, ook moet het omhulsel van de sensordraad open zijn omdat de sensor hier de buitenluchtdruk krijgt voor de juiste referentie. (kan door tyre-raps dichtgeknepen zijn).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar