close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio 1.9d: motor schudt en begint te bokken bij 110-120

Bouwjaar: 1993







Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een renault clio 1.9d uit 1993 en heb er al menige keren over gebrainstormed wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn van het schudden bij stationair draaien van de motor en het bokken en stoten zodra men harder als 100 gaat rijden.


Het is meer dan irritant tijdens het wachten bij het stoplicht.


De vorige eigenaar legde trots het compressie test kaartje erbij met metingen van 25/26,5/26/27 bar deze gegevens zijn van vorig jaar oktober.


de auto heeft dit schudden erger bij een echt warme motor dan dat ie gewoon heel rustig gereden wordt.


heb tevens 3 extra meters geinstalleerd olietemp blijft om en om de 95-105 graden


water temp tussen de 80 en de 90 graden


en oliedruk bij warme motor stationair 1.9 bar en hoger (3-4 bar tijdens het rijden)


Alle periodieke onderhoudswerkzaamheden zoals filters en olie zijn gedaan nu 200 km geleden hij is wel beter gaan trekken daardoor maar lopen doet echt niet lekker.


Ik had een vermoeden dat de verstuivers het probleem zouden zijn.. maar als ie goed warm is hoor je 1 klep of misschien 2 kleppen goed tikken.


olie verbruikt ie niet


water verbruikt ie ook niet


en brandstof verbruik is 1ltr op 19,6 km


Alleen bij koud wegrijden of warm als ie een tijdje gestaan heeft rookt ie wit/blauw voor de rest geen rookontwikkeling.


km stand 165000





KAN IEMAND mij hierbij raad geven !?!?!





Geplaatst door

FlatERic (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat niet zo duur is en redelijk eenvoudig te doen is met wat ervaring, is het controleren van de klepspeling. Dit gebeurt bij koude motor en de speling is inlaat 0.20 mm en uitlaat 0.40 mm.

Met wat geduld en handigheid is dit te doen zonder speciaal gereedschap.De houder van de klepstelplaatjes kan met een houten of kunststof spatel worden ingedrukt waarna de plaatjes kunnen worden gewisseld. Wel ALTIJD achteraf de speling nogmaals nameten.



marcovadem 0
badge

21 jaar



nou ik heb een afspraak gemaakt met de garage om de auto volgende week te laten nakijken (althans de klepspeling) ik heb het altijd zelf gedaan bij auto's zonder vulplaatjes.. ben benieuwd wat het me gaat kosten..

ik hoop dat het daarmee gedaan zou zijn..

FlatERic 0

21 jaar

de vervroegingsklep in de brandstofpomp is de oorzaak deze zit aan de voorkant v/d br stofpomp de onderste

ksie 0
badge

21 jaar


Deze vervroegingsklep van de brandstofpomp, moet deze vervangen worden? Ik heb de vraagbaak besteld misschien dat daar iets daarover geschreven staat. Ik heb zelf nog nooit aan een brandstofpomp gewerkt maar zou u mij eventueel helpen dat onderdeel te localiseren?

En dit is dus de oorzaak van het schudden van de motor en bokken ?

FlatERic 0

21 jaar

Het betreft een LUCAS inspuitpomp

FlatERic 0

21 jaar

het beste kun je de wagen naar een dealer brengen om dit te laten repareren het kost wel iets meer maar je bent gelijk van het probleem af dat deze klep het is is voor 100 proc zeker

ksie 0
badge

21 jaar


Nou ik heb laatst een enorm brandstoflek gehad aan het gaskabel asje van de inspuitpomp. heb de 2 rubberen ringetjes vervangen.

Heb tevens naar de vervroegingsklep gezocht is het deze grote cilindervormige deel op de inspuitpomp op de voorkant ? met 2 kabeltjes eraan ? rood + wit ?

ik wilde nog ff erbij zeggen dat de diesel enorm Spijkert koud & warm. en dat de topsnelheid maar 145-150 km/h is.. minimaal 160 zou erin moeten zijn .. en dan heb ik al met wind mee gereden.



FlatERic 0

21 jaar

pompklep op de voorkant van de pomp met inderdaad twee draden gaan vaak stuk.

motor loopt dan slecht en trekt niet op/door.



Als je naar de dealer gaat kost het je uiteindelijk minder.(ivm onnodige rep.) maar is wel minder leuk!



P.S. vervroegingsklep geeft ook een foutcode aan.



Rudy10587 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.