close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: niet starten df125 en df37

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: k9k704

moter gaat op de startmotor enkele keren rond zonder aan te slaan en stopt er dan mee; sleutel terug en opnieuw; weer het zelfde
uitgelezen geen comunicatie
accu los, weer geen comunicatie
zekering van uch er even uit en weer starten en uit te lezen
df 125 te vroeg uitvallen van hoofdrelais
en df37 remlicht
voorlopig geen probleem meer alleen de toerenteller slaat van 1000 nnaar 0
wat kan dit zijn?

Geplaatst door

asx (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

EDC 15 VM+
Vdiag No.: 04
DF125
PRESENT
OR
STORED
MAIN RELAY CONTROL CIRCUIT
1.DEF : RELAY CUT OFF TOO LATE
NOTES
Condition for applying the fault finding procedure to the stored fault.
The fault is declared present after starting the engine then switching it and the ignition
off, waiting for the end of the computer self-supply period and then switching the
ignition back on again.
Check the condition of the clips of the main relay on the engine fuse and relay plate (see vehicle relay plate
diagrams).
Replace the clips if necessary.
Check the presence of +12 volts before ignition on track 3 and track 1 of the main relay. If there is no feed,
check the insulation, continuity and absence of interference resistance of the connections:
main relay track 1 track 3 of the impact sensor
main relay track 3 + before ignition (see vehicle diagrams)
impact sensor track 1
If the connections are correct but if the supply is still not present on track 1 of the main relay, ensure that the
impact sensor is working correctly by checking the continuity between tracks 1 and 3 using an ohmmeter. If
there is no continuity (impact sensor triggered), replace the impact sensor.
Connect the bornier in place of the computer and check the insulation, continuity and absence of
interference resistance of the connection:
computer track 18 track 2 of the main relay
Repair if necessary.
Check the resistance value of the main relay by measuring between: track 1 and track 2 of the relay and
replace the relay if its resistance is not approximately: 80 Ω ± 5 Ω at 25°C.
If the fault persists, change the main relay.
AFTER REPAIR
Erase all stored faults.
Follow the instructions to confirm repair.
Deal with any other possible faults.

kdtvh 0
badge

12 jaar

DF037 slaagt op de startblokkering.

ik zal het werkplaatshandboek hierover doorsturen

gr.
Kevin

kdtvh 0
badge

12 jaar

[url]http://www.documentshare.nl[/url]

link werkt niet...

@moderators : weten jullie soms een site om documenten te uploaden en te delen?

gr.
Kevin

kdtvh 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.