Hallo,
Misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb een renault megane uit 2001 (fase 2) automaat 27000km op de teller.
Sinds een jaar in mijn bezit, heb er zelf 10000 mee gereden.
Klassiek voorbeeld": "van een oud vrouwtje gekocht" ,vandaar de lage km stand; dus veel en lang stilgestaan.
Tot zover de geschiedenis.
Het probleem: De automaat gaat in de meeste gevallen, als je op schakelt van 3 naar 4 weer terug naar zijn 3 (de nood versnelling)
met een storingslampje op het dashboard.
Dit probleem komt steeds vaker voor.
DE auto begint nu ook startkuren te krijgen: na 3 of 4 keer de sleutel omdraaien start de auto pas.
Ondertussen de computer uit laten lezen bij de garage. Deze vermeld geen storing.
Is er iemand onder jullie die dit ook heeft gehad? Zoja hoe is dit probleem uiteindelijk verholpen?
Om nu de hele automaatbak te vervangen leek mij een te dure oplossing.
Mzl
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het lampje brand zit er een storing in, automaat bak uitlezen.
Bedankt voor de reactie Primera.
Maar zoals al geschreven is geeft de computer geen foutmelding.
15 jaar
Het kan zijn dat het is op te lossen door de bakolie te verversen. Ik zou eens contact opnemen met autrans.
www.autrans.nl
Zelfde probleem als bij mijn Megane, druksensor op automatische bak vervangen, alarm nooit meer teruggekomen.
15 jaar
Nogmaals, hebben ze de motor ecu uitgelezen of die van de bak, want daar zit de storing.
Is het door een renault dealer gedaan?.
Zoniet, zou ik de dealer opzoeken en die uit laten lezen.
15 jaar
Bij het uitzetten van de auto en opnieuw starten verdwijnt het lampje.
Vandaag opnieuw de automaat in noodversnelling met het lampje vervolgens gelijk doorgereden naar Renaultdealer en de auto stationair draaiende uit laten lezen. Het probleem eerst duidelijk uitgelegd aan de monteur. Deze heeft linksonder het stuur de uitleescomputer aangekoppeld. De computer gaf aan : AFREGELING OLIEDRUK".
Kunnen jullie hier iets mee?
Mzl
15 jaar
Ja, lees mijn antwoord!
15 jaar
De monteur raadde mij aan om de klep die die druk afregeld te vervangen (560ex) en als dat niet zou helpen de druksensor (255ex).
Met een beetje pech bij elkaar zo'n 900e!
Zelf een beetje gespeurd op internet.
Er is een hele procedure te volgen tijdens het uitlezen.
Kijk op deze link
http://www.renault25.cz/graphics/manuals...
Scroll naar de code df049
Daaruit blijkt dat je niet zomaar de stekker erin plugd en hoppakee äfregeling oliedruk" klaar is kees gaan we de klep vervangen en als dat niet werkt de druksensor .
Bij het uitlezen moet je handelingen verrichten om eerst uit te sluiten dat het de sensor niet is vervolgens handelingen om te kijken of het die klep is. Maar ja iedereen wil wat verdienen, dus dan gaan we Baltazar maar vertellen dat we eerst de klep gaan vervangen!
Hou jullie op de hoogte.
mzl
15 jaar
Hallo allemaal, nieuw op dit forum en niet zonder reden..
Ik heb de posts gelezen en het lijkt wel wat op het probleem wat ik op dit moment heb met mijn Megane. Auto komt uit 2002, 285dkm gereden, 1.6 16v motor en ... een automaat...
Ongeveer hetzelfde probleem, bak schakelt zonder veel gevoel voor timing. Rijdt normaal totdat je stopt en daarna weer moet wegrijden. dan zit de automaat namelijk 'vast' in de tweede trap... zodra de snelheid boven de 60/70 kmpu komt dan gaat de bak weer schakelen maar is wel van slag.
Garage heeft de druksensor vervangen ( niet voor 255ex trouwens) maar dat verhielp het probleem niet... wie heeft suggesties?
alvast bedankt, gr tjeerd
14 jaar
tjeerd247
[quote=primera p11]Nogmaals, hebben ze de motor ecu uitgelezen of die van de bak, want daar zit de storing.
Is het door een renault dealer gedaan?.
Zoniet, zou ik de dealer opzoeken en die uit laten lezen.[/quote]
En je kunt beter zelf een nieuw topic starten, anders word het erg onduidelijk.
En is het probleem van de topicstarter al opgelost?
Oiram
Valt me op, de motor bij de TS heeft een probleem want deze wil niet starten. Als de motor niet goed loopt kan de automaat niks met de aandrijving en zal dus nooit lekker schakelen. Mogelijk zelfs tot gevolg dat hij in noodloop gaat. Eerst de motorische problemen helemaal oplossen en dan pas naar de automaat gaan kijken.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar