goedendag,auto gaat na reset en een keer gasgeven meteen in noodloop foutcode 507(snap on) circuit gaskleppositiesensor verbinding tussen spoor 1&2 zegt deze ander gasklephuis gemonteerd,stekkers in orde. gasklep geeft maar een stand;vol open b.v.d h
Geplaatst door dakar (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Kun je de data uitlezen? Zo wel voor de gaskleppositie (1 en 2) als het gaspedaal (1 & 2).
Zit daar een afwijkende waarde tussen?
Als alternatief met EOBD uitlezen en kijken welke code daar uit komt en wat voor gaspedaal standen die in live data geeft.
dakar (0) PRO, 14 jaar geleden
allen in volgaspositie verandert de data van spoor 1 van 15 naar 87 en van spoor 2 van 88 naar 15 dit zijn data van gaskleppositie sensor
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Beetje lastig deze. De ecu stuurt de gasklep naar een bepaalde positie en dat is afhankelijk van ingangs-signalen.
Waardes die je terug krijgt van de gasklep lijken mij op dit moment goed.
Is dit uitgelezen met motor aan of motor uit?
Wat doet de gaspedaal positie?
timhoeks (0) PRO, 14 jaar geleden
wat heel vaak gebeurt bij deze motoren (geen gaskabel toch??) is dat de twee dikke draden van ecu naar gasklep storen op designaal spanningen. de dikke draden dus appart leggen van de dunne is soms een oplossing. staat heel veel over geschreven bij de laguna problemen hier op de site.
dakar (0) PRO, 14 jaar geleden
deze zijn waardes met een niet lopende motor,ik heb een en ander uitgebouwd,de gaspedaalpotmeter doet het normaal
ik heb nog geen schema,maar ik kan niet alle draden (6) van gasklep naar ecu herleiden met ohmmeter; 3 wel
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Voeding en aarde?
Drive-by-wire met stilstaande motor is altijd tricky. Je weet niet (exact) wat de ecu doet als je op het gaspedaal trapt.
Bij Opel gaat de gasklep niet eens open en heb je voor een compressietest een scanner nodig die de ecu in een test-status zet waarbij de gasklep open gaat.