Na vervangen van koppelingsplaat begon motorlamp branden maar auto reed verder prima (1 week gereden).
Heb de auto laten uitlezen bij Oude Hendriksman Almelo en bij Renault dealer Almelo.
Volgende foutmeldingen uitgelezen Hendriksman: (2 weken met deze foutmeldingen gereden)
DTC Beschrijving
003 Lucht-inlaat temperatuur-sensor
045 MAP-sensor
129 Gas pedaal positie-sensor
002 Gasklep-potentiometer
254 Gas-klep controle ventiel
Renault Dealer:
DF002 Bedr. Smoorklepweerstand
DF003 Bedr. opn.el.Luchttemperatuur
DF129 Circuit Pedaalweerstand
DF045 Circuit Opname Element Druk
DF254 Bediening gemotoriseerde Smoorklep
Sinds 1 week rijd de auto niet harder dan 90km/h en maakt niet meer dan 2700 toeren rijdend en 3200 toeren stilstand.
Renault dealer Almelo heeft bijna 3 uur lang gezocht wat er aan de hand was en hun conclusie na de diagnose was alle kabels opnieuw aanleggen.
(minimale kosten 750).
Heb hier op de forum veel gelezen over gaspedaal sensor en kabelset vervagen of de computer.
Kan iemand mij helpen hoe ik erachter kan komen welke defect is en waar zitten die componenten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat is het bouwjaar?
de code's zeggen mij niks maar het lijkt op de voedings spanning van verschillende sensoren die een probleem geeft .
klacht kan veroorzaakt worden door het airco druk contact,deze stekker ff lostrekken en dan gaan rijden
Renault Scenic bj 2001
2.0 16V
Benzine/G3
kunt u misschien ook uitleggen waar die "airco druk contact" zit
15 jaar
Zie :
[url=http://img246.imageshack.us/i/39487902.p...][img]http://img246.imageshack.us/img246/8492/...[/img][/url]
15 jaar
stekker eruitgehaald en heb 10km mee gereden maar helaas is er niks verandert.
(witte stekker tocht?)
15 jaar
volgens mij een zwarte
helaas alle kabels een voor een ontkoppeld maar geen verschiel.
15 jaar
kan niemand meer mij helpen ?
15 jaar
Een massa-probleem?
15 jaar
Hallo Hkn42, je moet de stekker en bedrading van het gaspedaal naar de computer vervangen. Stekkers van de computer eraf en meten welke je moet hebben +/- op 5 cm vanaf de stekker doorknippen en solderen/sealen. Een set stekker met bedrading kan je bij de dealer halen je moet de draden zelf nog wel verlengen tot de lengte die je nodig hebt.Negen van de tien keer is dit voldoende een heel enkele keer is de gaspedaalsensor defect.
Hallo Gunner,
Alle kabels zelf gecontroleerd kon niks vinden ook door een technicus laten controleren maar hij zei ook dat kabels goed waren.
Een monteur van Renault dealer zei dat dit soort problemen ook komt door MAP-Sensor of nog een andere sensor (volgens mij was het Gas-Sensor).
MAP-Sensor vervangen en 35km gereden helaas is er niks verandert.
Ik had deze fout meldingen:
DF002 Bedr. Smoorklepweerstand
DF003 Bedr. opn.el.Luchttemperatuur
DF129 Circuit Pedaalweerstand
DF045 Circuit Opname Element Druk
DF254 Bediening gemotoriseerde Smoorklep
15 jaar
Aan de bedrading kun je niks zien,ik weet niet precies waar het mee te maken heeft mischien inwendige weerstand of inductie,maar ik heb het meerdere keren meegemaakt met zulke storingen dat na het vervangen van de stekker en bedrading de motor weer goed loopt,en geen storingen geeft.
Loopt hij trouwens zowel op gas als benzine slecht?
Sinds dat de storing lampen branden rijd hij alleen op benzine, hij schakelt niet naar gas. Stationair en de motor lopen wel goed geen problemen daarmee allen hij rijd niet harder dan 90 km/h en niet op gas.
15 jaar
Heb t zelfde probleem. Na een apk is er een waterpomp vervangen.. Sindsdien brandt er een lampje naast het gloeilampje.. De auto trekt zeer langzaam op en pas na 5 minuten vol gas op de snel weg bereik ik de 100 km. Echt gevaarlijk.. Maar ja moest naar de garage.. Ik hoor graag de oplossing van dit probleem, want mijn garage lijkt het ook niet te weten.
15 jaar
dorffbbriandorff@live.nl eerst eens goed laten uitlezen, veel symtomen lijken op elkaar maar kunnen verschillende oorzaken hebben.foutcodes?
Hkn42 regel eens een schema en kijk eens of de (door codes) aangegeven onderdelen toevallig een gezamelijke
voeding of massa hebben.
Zoveel defecten van verschillende onderdelen na het demonteren van een versnellingsbak?
Een massadraad met slecht contact kan dit evt veroorzaken.
Ook geeft de tester aan met zo'n code of het signaal te hoog is of te laag, dit staat niet bij jou codes maar is ook belangrijk om te weten.
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar