auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: Olie bij koelvloeistof

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

We hebben in april jl. een revisiekop geplaatst.(kop was gescheurt) Nu loopt de auto weer op 4 cillinders, geen witte rook meer uit de uitlaat en geen witte drap in de olie. (Dus goed zou je zeggen)

Helaas moesten we concluderen dat er wel weer verse olie bij het koelvloeistof kwam.
We hebben toen het termostaat huis om nieuw afgekit(vloeibaar pakking) en wonderweld in het het water toegevoegd. probleem was verholpen.

Helaas maar tijdelijk want momenteel gooit hij weer de olie bij de koelvloeistof, geen drap of water in olie. dus olie wordt minder waterresorvoire voller. de slangen beginnen al te zweeten en uit te zetten.

Weet iemand hoe dit kan, of wat ik er aan kan doen?

Vast bedankt voor de reactie.

Geplaatst door

fmarell (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt op een koppakking probleem , misschien is na de kop-revisie de koppakking niet goed geplaatst en is deze dus kapot of gewoon niet secuur geplaatst.
zou hem toch ff hierop controleren , cilinderlek test - compressie test.
als de test niet goed is zal er een nieuwe koppakking in moeten.
zeker als er olie bij de koelvloeistof komt en de koelslangen beginnen uit te zetten.

suc6 Limbra

limbra 1655
vip badge

15 jaar

Kan ik dit op een of andere manier zelf testen?

fmarell 0

15 jaar

het geeft meer zekerheid om een compressie test uit te laten voeren .
aangezien de slangen uitzetten en misschien ook wel heel hard worden als de koelvloeistof op temperatuur is , is er dus te veel overdruk in het koelsysteem
aanwezig (evt. veroorzaakt door lekke koppakking).
zelf testen kan wel door bij koude motor de radiateur dop langzaam eraf te draaien , en dan de motor (zonder gas te geven) op temperatuur te laten komen .
als alles (motor en koelvloeistof) heet wordt en de koelvloeistof komt omhoog (loopt over) dan is er grote kans dat de koppakking kapot is .
maar dit is een test die niet zo nauwkeurig is . en afhankelijk is waar de koppakking kapot is .
ik zou toch ff naar garage gaan om een test te laten doen , dan pas heb je meer zekerheid.

het afkitten van het thermostaat huis , is neem ik aan gedaan omdat hij lekte of niet goed afdichte , omdat het niets te maken heeft met de olie in het koelsysteem,
het toevoegen van dichtings middelen of iets dergelijks , kan wel eens helpen maar meestal komt het probleem later toch weer naar voren .dit zijn lapmiddeltjes die
meestal tijdelijk werken.

gr. LImbra

limbra 1655
vip badge

15 jaar

Cilinderkop moet er toch vanaf deze laten afpersen en het onderblok heel goed controleren op scheurtjes

mv,Corstiaan

cors45 0

15 jaar

Zelf heb ik het gevoel dat het de kop niet is. deze is namelijk gereviseerd, afgepers en gevlakt. er opgelegd met nieuwe pakking en bouten.

Als je het thermostaat huis er afhaald kom ik ook een oliekanaaltje tegen. Iemand zij komt wel eens voor dat deze gaat lekken en er dan olie bij het water komt. Het leek namelijk alsof er verse olie bij het koel water bleef drijven. nu heb ik dat niet nu is het een grote smurrie in het reservoir.

Stel er zou een scheurtje in het onderblok zittten zou dit dan ook bij die test er uit moeten komen?

fmarell 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.