Komt het bij dit type motor vaker voor dat er olie in het koelsysteem komt? Waar moet ik dan rekening mee houden? Koppakking, scheur in het blok of de cilinderkop?
Wie heeft hier ook ervaring mee? Ga morgen trouwens beginnen de kop te verwijderen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk ff heel goed naar de oliekoeler cq warmtewisselaar deze willen nog wel eens inwendig lekken , koppel de koelwaterslangen af en verbind deze door en kijk daarna of je nog olie in het systeem krijgt
In ieder geval bedankt voor de snelle reactie, maar hier zit geen warmtewisselaar/koeler op gemonteerd.
Heb net de kop eraf en kop en blok schoongemaakt en heb geen scheuren kunnen ontdekken. De eigenaar is ook nog een rustige rijder en ik had het dan bij hem ook helemaal niet verwacht.
Ik heb een kleine twee maanden geleden een nieuw thermostaathuis
gemonteerd ivm koelvloeistof lekkage. Ik heb toen niet van hem gehoord dat de motor te heet is geweest. Hij werd na de reparatie in iedergeval niet te heet. Ik zal morgen ook even bij de plaatselijke dealer informeren en anders even bij het revisiebedrijf. Je hoort nog wel hoe het afloopt.
De auto is nu weer een dikke week onderweg en zo te zien gaat alles goed en is volgens mij toch de koppakking de oorzaak geweest. Naderhand is me bij het losdraaien van de kopbouten toch wel opgevallen dat het losdraaimoment vrij licht was.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar