Hallo,
we hebben een probleem met een renault megane 1.6 16v.
De motor lekte olie aan de distrbutie zijde, hebben een nieuwe kering vervangen, dachten dat het over was maar als we de motor stationair laten draaien dan lekt hij niet, maar als we 400 meter rijden dan begint hij te lekken!!!!!!!
Aan de kant van de kering zit ook de olie pomp maar! die lekt ook niet, het ergste is dat je de motor niet kan laten lopen zonder krukaspoelie omdat er geen spietje in zit!
Dus we dachten laten we de kappen er af halen om te kijken of hij daar ergens boven de kering lekt maar nee!
Ik moet wel zeggen dat we de cilinderkop er wel afgehad hebben maar dat moet niks uitmaken!
Wie heeft dat eerder gehad!!!
De dealer weet het ook niet meer!
gr Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan je echt niet een oliespoortje vinden? Dat is toch raar? Welke keerring heb je vervangen?
Een enkele keer lekt een K4M motor olie langs het tapeind in de nokkenas waar de nokkenaspoelie op zit.
het is niet de nokken as poelie die lekt!
We hebben de kering bij de krukas vervangen, 2x omdat we dachten dat hij beschadigd was.
de olie komt net onder de krukas weg, maar je kan hem niet laten draaien als de krukaspoelie eraf is!
maar de olie komt ook niet boven de krukas weg, dus zal je zeggen de kering maar nee niet naar twee keer vervangen!
ik heb dit nog nooit mee gemaakt!
gr Dennis
gokje, maar ik denk dat je de lagerspeling van de krukas eens mag nakijjken. Als dit teveel is, zal hij de keerring aan de bovenkant net wat opendrukken tijdens hogere belastingen, meestal gepaard gaande met tikken onderin het blok.
Succes Marcel
geen inloopringen van de keerring op de as ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar