Heb gisteren een stuk gereden na het plaatsen van een nieuw thermostaat (bij de oude bleek de veer en klep te ontbreken en was dus open) en de koelwatertemperatuur stond ineens nagenoeg op het maximum. Meteen gestopt en nagekeken, bleek ik de fout te hebben gemaakt om de thermostaat op de zelfde manier terug te plaatsen als de vorige, verkeerd om dus.
Afijn, die weer goed gemonteerd en koelvloeistof weer terug nadat de boel was afgekoeld, de auto weer starten en hij blijft nu op een normale temperatuur.
Daarna kwam het probleem:
Onder de 2000 toeren gaan de controlelampjes voor olie en koelwater temperatuur branden. In eerste instantie gingen die lampjes weer uit boven de 2000 toeren, maar na een paar kilometer te hebben gereden bleven ze branden. wat wel vreemd is, is dat in de eerste versnelling de lampjes dan wel uit gaan boven de 2000 toeren, maar in de rest van de versnellingen blijven ze gewoon branden.
ter info:
oliepijl is in orde, niet minder geworden
Koelvloeistofniveau is ook goed
wat kan dit zijn, heeft iemand een idee?
Bedankt alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer massaverbindingen eens
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar