Renault r5 1400 automaat: olieverbruik automatische versnellingsbak mb1-600

Bouwjaar: 1989

Wagen kwam binnen met de klacht dat automaat slipte.Oliepeil gekontroleerd, was veel te laag en bijgevuld.Automaat werkte terug perfect, twee weken late zelfde probleem, olie automaat terug te laag en blijkt bij acceleren rookwolk uit de uitlaat.
Automaat olie wordt opgezogen langs verbindingslang tss bak en inlaatspruitstuk.Is dit te repareren of ruilbak?Heb zelf nog een defecte en een perferkt werkende automaatbak liggen.

geert3496

Geplaatst door geert3496 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Geert
Bij opel kwam dit vroeger ook vaak voor dan was de vacuummodulator lek,die kon je zo uit de bak draaien en vervangen.

Hans

geert3496 (0) PRO, 19 jaar geleden

Wordt volgende week vervangen, hou julli op de hoogte van de uitkomst

Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden

Je kunt hem controleren door een vacuümpompje aan te sluiten op de capsule. Hij moet een onderdruk van 0,5 bar vast kunnen houden. Tel wel even het aantal slagen voor het uit en indraaien (2,5-3,0 slagen)

ksie (0) PRO, 19 jaar geleden

vacuumaansluiting op bak is los te vernieuwen Klacht kwam vaker voor bij dit type bak

geert3496 (0) PRO, 19 jaar geleden

Vandaag de vacuumaansluiting vervangen,wagen rookt niet meeer en schakelt ook soepeler. Henkie bedankt voor de tip om het aantal slagen te tellen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.