Renault Renault 5 GTX Carburateur: Auto schokt en bokt enorm!

Bouwjaar: 1989

Heey, mijn GTX schokt enorm tijdens het rijden, gewoon bij constante toeren of bij het afremmen op de motor.
Waar kan dit aan liggen?

Ik ben er al enige tijd mee bezig, want het lijkt steeds erger te worden..
Hetgeen ik al gedaan heb zonder resultaat:
* Bougies nagekeken, waren nog goed
* Bougiekabels vervangen
* Verdeelkap + rotor vervangen
* Een blikje Nafta door de benzinepomp op laten zuigen om de carburateur schoon te maken.

Ik weet echt niet meer wat het nu kan zijn...

tBoz

Geplaatst door tBoz (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Renault_liefhebber (0), 19 jaar geleden

Stel je vraag hier.

http://www.renault5.org/

tBoz (0), 19 jaar geleden

Dag,

De site ken ik, maar ik stel mijn vraag híer.

ab_kulker (0), 19 jaar geleden

het lijkt er op dat tijdens het rijden er af een toe een cilinder over geslagen wordt. dit ligt toch meestal aan de bougies. Van buiten kunnen ze er goed uit zien maar van binnen.....
Ik zou toch even de ontsteking/ bougies goed nakijken

Gr Ab

Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden

Het is zeer belangrijk dat de bougies op 0.8 mm zijn afgesteld.

henkveden (0), 19 jaar geleden

Beste heer,

Beetje laat maar.......
Ik zou de brandstof pomp maar een nakijken!! Volgens mij heb je single point injectie. Injector zit in wat u de carborateur noemt.

Success Als

tBoz (0), 19 jaar geleden

De brandstofpomp? Ik heb wel het idee dat ie een beetje lekt, maar kan het daar mee te maken hebben? Ik heb een twee-traps carburateur uitvoering. Geen injectie ;)
Overigens krijgt hij volgens mij te veel lucht. Als ik de choke open zet wordt het schokken ineens een stuk minder. (dit terwijl hij veel te ruim is afgesteld, hij zuipt enorm. dat moet ik nog laten afstellen.)

tBoz (0), 19 jaar geleden

De brandstofpomp lekte, en tevens is er een (dure!) vacuum capsule vervangen. Dit laatste heet bij diesels de EGR klep.
Het is trouwens idd een monopoint injectie. Bedankt nog!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.