Renault 5: knallen in uitlaat

Bouwjaar: 1990

sinds mijn r5 een nieuwe uilaat kreeg (geen nieuw katalysator) bij de kwik fit, maakt hij een ploffend/ knallend geluid bij het gas loslaten. bij kwikfit zeggen ze dat de uitlaat niet lekt. Is de oorzaak dat de nwe uitlaat holler klinkt dan de oude en dat de knallen nu duidelijker hoorbaar zijn.Wat zou de oorzaak kunnen zijn? of zit de uitlaat er toch niet goed onder?? auto rijd goed km stand 266000.

jos5954

Geplaatst door jos5954 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Weet je meteen waarom daar een uitlaat zo goedkoop is,dat gaat ten koste van de kwaliteit.

Hans

PBleeker (0), 19 jaar geleden

Zeer waarschijnlijk heeft deze uitlaat te kort tegendruk op de motor , waardoor deze een stukje verbranding doorzet in de uitlaat.

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Leuk hé die kwikfittroep.
Goedkoop is dus weer eens duurkoop.
Mensen leer hiervan!!!!!!!

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, terug brengen die handel..je hebt toch garantie....! of ben je de deur al uit daar.....? pss, die huismerk banden zijn ook zo fijn..[ b.v dun(f)lop ] die zaten vroeger al op kruiwagens....!!!

paul,

THE11313 (0), 17 jaar geleden

wat een onzin! dit holle geluid heeft alles temaken met het inrijden van de uitlaat!
en dat ploffen denk ik ook door dat in de oude uitlaat buizen KOOLAANSLAG zat werd het geluid meer gedempt dan bij de nieuwe uitlaat oja het ploffen (knallen) kan ook zijn door dat je onsteking net iets verkeert staat of door het niet gebruiken van lood vervanger maar aangezien het bouwjaar van deze auto ligt et niet aan de loodvervanger

MVG DENNIO

THE11313 (0), 17 jaar geleden

oke het was een oud topic maar toch ^^

jos5955 (0), 17 jaar geleden

nog steeds ploffen in de uitlaat.

AS1 (105), 17 jaar geleden

ik zou toch maar een originele uitlaat er onder gooien ivm gewijzigde tegendruk

320 (0), 17 jaar geleden

dan houd die kwik-fit uitlaat het lang uit...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.