Renault Laguna: Onregelmatig draaien, Laguna 2.2 DCI Grand Tour

Bouwjaar: 2002

Auto rijdt goed, maar als de motor stationair draait vind ik de auto nogal schudden, je voelt het in de stoelen, bijvoorbeeld als je voor het stoplicht staat te wachten. Alle cilinders doen goed mee. Is dit kenmerkend voor deze 2.2 diesel-motor, of is er wellicht iets mee aan de hand.

Peter8703

Geplaatst door Peter8703 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Is niet normaal! Misschien 2massa vliegwiel defect.

p.k.8330 (0) PRO, 18 jaar geleden

heb je de retourbrandtof al eens opgevangen,deze moet van alle ciliders ongeveer gelijk zijn probeer dit eerst eens.

Peter8703 (0), 18 jaar geleden

Beste Pieter,

Als de retourbrandstof nu niet gelijk is, betekent dit dan dat de verstuivers slecht zijn?
Wel heb 1 verstuiver gedemonteerd omdat deze lekte,(het hele gat stond vol met dieselolie) omdat de aansluiting naar de moerwartel niet goed vaszat. Toen ik dit had gedaan liep de motor wel een stukje rustiger, maar naar mijn mening toch niet helemaal zo als het hoort. Zou het vervuiling kunnen zijn? Maar nogmaals de motor loopt bij belasting prima, alleen stationair is dus de klacht.

edwin2583 (0), 18 jaar geleden

kan zeer goed vervuiling zijn komt zeer vaak voor bij deze motoren gaat dan ook onregelmatig lopen

renaultkenner (0) PRO, 17 jaar geleden

controleer de uitslagbegrenzer maar eens die houd de leibaankrachten(bewegingen van de motor) tegen. vooral bij stationair draaien

Wok (0), 17 jaar geleden

Hallo renaultkenner,

Waar zit die uitslagbegrenzer en is ie ook aanwezig bij een 1.9dci motot (F9Q)? Ik heb dezelfde klachten, vooral merkbaar wanneer de airco aanstaat; wisselende toerental. Oook merk kik bij snel afremmen dat de toerental doorzakt tot 800 trp. Is dit normaal?

Dank,

martin

renaultkenner (0) PRO, 17 jaar geleden

jazeker heeft een fgQ die ook hij zit aan de onderkant van de motor gemonteerd en loopt naar het subframe het is een soort stangetje die via rubber aan de motor en het subframe is gemonteerd. het is logisch dat hij het erger doet als de airco aanstaat aangezien er dan meer van de motor wordt gevraagt de aircopomp draait immers mee. vaar gebeurt het dat het rubber slijt waardoor er meer speling ontstaat ook wil het gebeuren dat de bouten waarmee ze vastzitten losrammelen. let wel als de uitslagbegrenzer direct in de versnellingsbak is geschroeft moet je hier eigenlijk een modificatie setje voor halen dat schroefdraad wil er nog wel eens uitlopen of een stuk uit de bak trekken

Wok (0), 17 jaar geleden

Renaultkenner,

Bedankt, als ik in de garage kom, zal ik er eens naar laten kijken; en dat zal wel niet zo lang duren, he?

Martin

sgm (0), 17 jaar geleden

Zit zo een uitslagbegrenzer ook op de benzinemodellen? Indien zo, waar zit ie dan op de 1.8 16V modellen?

dupl-u-5743-5dd147cfccebf+Laguna (0), 17 jaar geleden

Dag,

Ook mijn 1.9 88kw F9Q schut stationair als een oude R4 op 3 cylinders. Dit doet hij alleen als de airco werkt.
Het in of uitschakelen van alle electrische verbruikers (ventilatie, groot licht, achteruitverwarming etc ect) heeft geen enkele invloed op het schudden. Alleen de aircopomp.

Zou het niet aan de airco pomp kunnen liggen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.