auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Renault Espace 2.8Rtv6: Opladen accu

Bouwjaar: 1991

Beste mensen,
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Gegevens:
Nieuwe Renault accu
Opladen is gemeten en werkt perfect
Met kickstarter start moter ook direct.
Wat is het probleem:
Na lege accu auto gestart met Kickstart.
Na +- uurtje rijden zou accu vol moeten zijn.
Na contact uit is direct alle spanning weer verdwenen en
is auto niet te starten.
Accu is dus niet opgeladen terwijl bij controle (2x anwb)
het laden prima functioneerd.

Waar kan het probleem nu zitten ?
Wie help aub

Vast bedankt voor reacties
DcM

Geplaatst door

DcM (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou niet de eerste keer zijn dat een nieuwe accu kapot blijkt te zijn.Dit duidt daar nl. wel op.Tevens mag ik veronderstellen dat er niet alleen gekontroleerd is of de dynamo voldoende spanning genereert, maar ook voldoende amperes laadt?

Siem Bijman 690
badge vip badge

20 jaar

Hallo Siem.
Bedankt voor je reactie.
We hebben net e.e.a nog eens doorgemeten en bij het opstarten geeft de accu direct aan dat hij op vol vermogen is.
(tussen 14 en 16 v)Volgens mij kan dat dus niet.
Hij zou eerst een lager voltage moeten aangeven denk ik.?
Ik denk ook dat de accu kapot is.
DcM

DcM 0

20 jaar

Tussen 14 en 16 V duidt op een defecte inwendige regelaar van de dynamo.Daardoor kan het zijn dat de dynamo teveel spanning afgeeft en als die niet afgeregeld wordt op 14.5 Volt dan gaat je accu kapot.
Check dus eens of de dynamo niet teveel laadt, daar een andere accu daardoor ook weer kapot kan gaan.

Siem Bijman 690
badge vip badge

20 jaar

Siem bedankt,
Dat ga ik eens nakijken.

Dick

DcM 0

20 jaar

Volgens mij is de accu stuk. Waarschijnlijk is de spanning opgemeten met een digtale voltmeter en als de inwendige weerstand van de accu (te)hoog is, zoals bij een defecte accu vaak voorkomt, kan het zijn dat een meetsample net op een piek van de niet afgevlakte dynamo-spanning weergegeven wordt. Met een analoge voltmeter zie je dan dat er niets aan de hand is. Met een goede accu is naar mijn idee het probleem verholpen en zijn, ook met een digtale voltmeter, de 16 Volt pieken niet meer te zien.
Groet en succes Petervh

Petervh 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.