Renault Laguna: (over)verhitting achterremmen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dci

enige tijd geleden zijn rondom de remblokken vervangen.nu voelen de achterremschijven/velgen wel heel warm aan en dat is niet door het vele remmen. wat is de mogelijke oorzaak?
met vriendelijke groet Frank

f.captijn@orange.nl

Geplaatst door f.captijn@orange.nl (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

ejnn (0), 16 jaar geleden

remschijven achter en voor worden behoorlijk warm. Je moet ze aan kunnen raken, maar je moet op tijd kunnen reageren, zonder blaren te krijgen (dit heb gisteren gedaan, omdat ik een raar geluid vanaf mijn remschijven kreeg en keek of er nog genoeg remdikte aanwezig was) Remschijven waren behoorlijk warm, maar kon wel op tijd reageren. Of je achterremmen gaan nu harder remmen???

sjaak r (0) PRO, 16 jaar geleden

misschien zit je remklauw wel vast.'
Kijk even of het wiel wel vrij draait

ejnn (0), 16 jaar geleden

Dat is ene goede, was ik vergeten. Maar deze remklauwen zet je toch te ruim bij monteren, en de remklauw stelt zich toch zelf????

sjaak r (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja maar als de zuiger vast blijft zitten blijft de rem aanlopen en wordt het erg warm.
Maar misschien valt het allemaal wel mee, zou voor de zekerheid even langs garage rijden.

goldtop (0), 16 jaar geleden

Ik heb wel eens gehad dat de cilinder die het binnenste remblok richting de
schijf duwt niet goed terug naar binnen ging.
Schijf sleet aan binnenkant harder af dan een buitenkant, met (naar verloopt van tijd)
kromme schijven tot gevolg.

Erik2804 (0), 16 jaar geleden

Vastzittende remzuiger?
Verkeerde montage van remblokken?
Verkeerde afstelling handremkabels?

Misschien zit het remblokje aan de kant van de zuiger niet goed gemonteerd. In de zuiger zit een groef en op de remblokken zitten veertjes. De binnenste remblokken horen op de zuiger geschoven te worden. Pas op voor het beschadigen van de stofhoezen. Of ontbreekt de veer op de remklauw?

Handremkabels iets te strak afgesteld?

Groeten,
Erik

f.captijn@orange.nl (0), 16 jaar geleden

dank voor de reactie, de binnenste remblokken waren niet goed geborgd, maar na goede montage toch nog slepende achterremmen. auto opgekrikt wiel een draai gegeven en na 3 omwentelingen stond deze stil. ik denk dat het een zuiger kwestie is. vervuiling/rubber o-ring? ik verneem grag een oplossing( bij terug drukken van de zuigers voor het plaatsen van nieuwe blokken ging dit wel moeizaam vrgr Frank

Erik2804 (0), 16 jaar geleden

[quote=f.captijn@orange.nl]dank voor de reactie, de binnenste remblokken waren niet goed geborgd, maar na goede montage toch nog slepende achterremmen. auto opgekrikt wiel een draai gegeven en na 3 omwentelingen stond deze stil. ik denk dat het een zuiger kwestie is. vervuiling/rubber o-ring? ik verneem grag een oplossing( bij terug drukken van de zuigers voor het plaatsen van nieuwe blokken ging dit wel moeizaam vrgr Frank[/quote]
Het terugstellen van de zuigers moet draaiend gebeuren en kost wel wat moeite, zelf heb ik terugstelset (een pers-setje).
Waarschijnlijk zijn ze nu een beetje schuin afgesleten waardoor ze heel licht blijven aanlopen, dit gaat vanzelf weer over. Of je kan natuurlijk ook nieuwe blokken monteren...... Komen de hefboomjes van de handremkabels ook helemaal vrij?

Patrick RH (0), 16 jaar geleden

All,

Tweetal maanden geleden zijn bij mij ook de remblokken achter vervangen met zelfde gevolg: behoorlijke hete schijven en warme velgen na ritje van 70km (wel snelweg, 150 km/u). Ik rook het zelfs bij aankomst thuis...

Volgende dag langs de dealer geweest, alles losgemaakt, nagekeken en weer gemonteerd. Volgende dag weer op weg geweest met zelfde resultaat, al leek de temperatuur minder hoog. In plaats van weer naar de dealer te gaan voorgenomen de boel even aan te kijken en bij aankomst steeds even polshoogte te nemen.

Aantal dagen en een km of 500 later was het probleem verdwenen. Conclusie: blokken moesten even inlopen. Imiddels 15.000 km verder en geen enkel probleem meer.

Patrick

f.captijn@orange.nl (0), 16 jaar geleden

Dank voor de reacties, de zuiger heb ik van de remslang gehaald en met beleid met een koperen slagpijp terug geslagen. na lang met slepende remmen te hebben gereden(helaas) zijn de remblokken goed geborgd.na vele kilometers heb ik de indruk dat het slepen zo goed als verdwenen is. ik heb wel meer remblokken vervangen maar dit is toch wel een heel apart verhaal

met vriendelijke groet Frank

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.