close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault 0: overzicht van mijn lijdensweg met een laguna2

Bouwjaar: 2007

Beste mensen...

Ook ik zal eens mijn gevallekes met mijn Laguna 2 van 2001, 1.9 DCI, 120pk met 143000 km eens op een rijtje zetten...

nieuwe intercooler op 110000km (redelijk laat dus vergeleken met anderen)
- voorste draagarmen... fuseekogels vervangen op 120000... (tit hier toe val het nog mee dus)

maar dan vanaf 138000 km.

- achterruitwisser defect.... werkt maar op een halve slag.... weet iemand wat dit is??
- portier bestuurderszijde geeft bij het open en dicht gooien steeds een harde "KNAK".... weet iemand wat dit is???
- electrische raamheffer passagierszijde defect.... 313 Euro reparatie
- volumeregeling aan stuur werkt niet meer...


en sinds vorige week dan.... Den turbo gesprongen en auto op hol geslagen tijdens een ritje op de autosnelweg.... juist als op de foto..echt verschietachtig.... oliecarter was nog niet leeggetrokken toen ik door hem"" in de versnelling te zetten"" stil liet vallen... hopelijk valt de overige schade dan wel wat mee....

http://www.nu.nl/mmbase/images/973222

Nu heb ik een aanbieding gekregen voor een ruilturbo maar vroeg me af of het FQ nummer eigenlijk van belang is bij deze aankoop of is eender welke garret turbo ( deze voor de 88kw uiteraard) goed???

Graag ook nog wat tips voor het vervangen...en het goed houden van deze vervanger...

Ten laatse ben ook ik ondertussen niet meer overtuigd van het F1 kampioenenstatus van Renault.... Ook mijn lokale dealer heeft er bij mij gelegen... zelfs na confrontatie met de steeds terugkomende berichten uit dit forum inzake de onbetrouwbaarheid van de Laguna's bleef deze met een heimelijk lachje volhouden dat dit bij "hun" Laguna's eerder zeldzame problemen waren... en naar mijn eventuele kosten naar de TURBO toe zei deze enkel "manneke da gaan serieus kosten worden"...

bedankt voor eventuele tips van ""lotgenoten""

Geplaatst door

rupke7 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er is door velen, ook door mij, geschreven over het vervangen en goed houden van een turbo. Gebruik de zoekfunctie even.

Een 120pk dci heeft motorcode F9Q.750 Uiteraard is niet iedere turbo goed, neem de Garret die bij deze motor hoort.

Wat betreft goed houden:

*Vervang luchtfilter regelmatig, makkelijker aanzuigen van lucht door een schoon filter houdt het turbotoerental lager.
*Na het vervangen van olie+oliefilter, start de motor een aantal keren met de elektrische aansluiting op de hoge druk dieselpomp los. Dit zorgt ervoor dat de motor niet aanslaat zodat het lege oliefilter zich kan vullen en dat daarna bij het starten de oliedruk snel opgebouwd kan worden.
*Gebruik altijd de juiste olie; 5W40 of 0W40 ACEA-B3 of B4.
*Start de motor en laat deze minimaal 5sec. draaien voordat je het gaspedaal aanraakt.
*Laat de motor op bedrijfstemperatuur komen voordat je het gaspedaal diep gaat intrappen.
*Na een rit, laat de motor ook 5s stationair draaien voordat je deze uitzet.
*Na een SNELLE rit, laat de motor een minuut nadraaien.

Als die turbo nu nog stuk gaat kun je er echt niets aan doen......

Erik2804 50

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.