Renault 0: Vraagje over LPG G3

Bouwjaar: 2007, Brandstof: LPG

Ik heb wat vragen over LPG G3. Zo vraag ik mij af of er altijd op benzine gestart wordt. Of is dit alleen bij koude motor. En wanneer wordt er na de koude start overgeschakeld naar LPG. Is dat bij bepaalde temperatuur, onderdruk, toerental of combinatie? Hoor het graag.

hoogfrequent

Geplaatst door hoogfrequent (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

start altijd op benzine
schakelt over na oftijd
toeren

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]start altijd op benzine
schakelt over na oftijd
toeren[/quote]
Thanks. Maar ik gaf het al aan, heb nog wat vraagjes :). Wat wordt er lopend op LPG dan aan de benzinekant geblokkeerd. De bezineinjectoren (elektrisch door relais ertussen?) en de brandstofpomp?

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

als het goed gedan is worden alleen de injectoren uitgeschakeld
dit wordt door de ecu gedaan
de pompblijft lopen om dat deze anders vast gaat zitten endan heb je een start probleem en andere (dure)pomp nodig
vraag verder

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Richard, geef mij een e-mail adres , dan stuur ik je een Pdf. met de werking van de G3 .

mvg,
Hans.

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Inmiddels pdf'je van Hans gekregen. Nog bedankt Hans. Ik lees hierut dat er een aparte MAP sensor wordt toegepast voor de gascomputer. Hoe zit dat dan met de andere benodigde sensorinformatie van TPS, RPM etc. Wordt dat dan gewoon afgetakt van bestaande sensoren? Want de ecu en gascomputer communiceren (nog) niet met elkaar.

Jerry: "ecu stopt benzineinjectoren" Maar hoe weet de ecu nu dat er op LPG gereden wordt? Ik zou toch eerder denken dat de gascomputer de benzine injectoren stil legt. Bijvoorbeeld door de voedingsspanning te onderbreken met een relais?

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

daarom zit de gas ecu ertussen

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Jerry, begrijp ik dan goed dat bij een multipoint/lpg de gascomp tussen de 4 stuurdraden van ecu naar de benzine injectoren zit

pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden

De injectoren van de benzine worden onderbroken. Om ervoor te zorgen dat de benzine ecu geen fout registreerd worden er weerstanden tussen geschakeld. De LPG ECU pikt het benzine injector signaal weer op en hiermee worden de LPG injector signalen berekend, samen met nog een aantal andere signalen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.