close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Plotseling heftig inhouden in de 2e,3e en 4e versnelling Espace

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i-16V

Beste Mensen,

Een klant meldt zich met het volgende probleem, onder het rijden in de 2e, 3e en 4e versnelling houdt de motor opeens flink in. Omdat het probleem zich in eerste instantie ook stationair zou voordoen zijn de bobines met bougies vervangen, hierbij gebruiken wij ook altijd de Até pasta voor een betere geleiding. In eerste instantie leek het probleem opgelost, echter na een week herhaalde het probleem zich, weliswaar slechts 1 tot 2 keer per dag. Na het uitlezen van de storingen hebben wij gister de BDP sensor met de bekabeling vervangen en een uitgebreide proefrit gemaakt. Helaas melde de klant zich aan het einde van de dag weer dat het niet verholpen is.
Het voelt aan alsof de ontsteking plotseling uitvalt, is het accceleren houdt de auto plotseling behoorlijk in, vervolgens is er geen vuiltje aan de lucht en loopt de auto prima voor de rest van de dag.

Wellicht heeft een van jullie dergelijk probleem al eens aan de hand gehad.

Mvg,

Leo

Geplaatst door

Schloesser (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

valt blijkbaar nog voor en heel regelmatig blijkbaar bij de benzinemotoren. Zoek effe in de topics bij Renault.

jhl 0
badge

15 jaar

Verwijder anders eerst het vet dat je erop hebt gedaan. Vet isoleert!

Renault schrijft voor dat er een klein beetje vet op de binnenzijde van de rubberdop van de bobine moet en dus niet op het contact gedeelte.

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

Beste Mensen,

Inmiddels is de Renault weer terug. Het Até vet rond de bougies is verwijderd, echter het probleem blijft. Nu een uitvoerige controlle van de stekkers van de Ecu, massapunten achter de koplampen en bekabeling bllijft het probleem aanwezig. De dealer heeft de auto inmiddels ook uitgelezen, hierbij kwam naar voren dat de lambasonde na de katalysator niet optimaal werkte, deze is ook vervangen, zonder resultaat.

Heeft iemand een schema van deze auto, zodat wij het de aansturing van het nullast relais kunnen nalopen of andere nuttige tips?

Mvg,

Leo

Schloesser 0
badge

15 jaar

zult toch uit moeten vinden of de onsteking, branstof toevoer of beide uitvalt d.m.v aansluiten testapparatuur,
zodat je een richting hebt. anders blijft het gissen en gokken.
J.E

janh5107 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.