close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Grand Espace: Olielekkage en olieverbruik sinds onderhoud

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 Dci

Sinds we de olie en oliefilter vervangen werd en ook de distributieriem ,verliest en verbruikt deze wagen 1 liter olie per week.
De turbo werd al vervangen maar zonder resultaat.
De olie lijkt uit de buis te komen die vanuit de intercooler naar de inlaatcollector gaat, daar aan de collector is alles vol olie.
Nochtans komt er geen blauwe rook uit de uitlaat en rijd de wagen prima !

Iemand een idee wat hier aan de hand is ?

Geplaatst door

diddl (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er misschien druk op het systeem waardoor de motor via de carteronluchting olie in je luchtinlaat gooit?

Safrane10698 0

15 jaar

controleer de retour van de turbo olie afvoer of die goed open is en oliedruk laten meten

brunello 0
badge

15 jaar

[quote=Safrane10698]Zit er misschien druk op het systeem waardoor de motor via de carteronluchting olie in je luchtinlaat gooit?[/quote]
Hey,

Dan zou het via de zuigers de carter moeten inblazen en uit de carterontluchting komt slechts een klein beetje onderdruk.
De wagen heeft slechts 140000 km en voor het onderhoud heeft deze er nooit last van gehad.
Of zou de druk van ergens anders komen ?

diddl 0

15 jaar

[quote=brunello]controleer de retour van de turbo olie afvoer of die goed open is en oliedruk laten meten[/quote]
Hey Frenk ,

Heb je al meegemaakt dat de oliepomp teveel druk maakt ?
Ik heb de oliefilter nu een 2de keer vervangen omdat ik dacht
dat de klep in de filter stuk was maar dat helpt ook niet .

diddl 0

15 jaar

de overdrukklep zit achter de oliepomp niet in de oliefilter,ik heb al een aantal keren meegemaakt dat de retour bijna dicht zat en had een verhoogt olie verbruikt

brunello 0
badge

15 jaar

[quote=brunello]de overdrukklep zit achter de oliepomp niet in de oliefilter,ik heb al een aantal keren meegemaakt dat de retour bijna dicht zat en had een verhoogt olie verbruikt[/quote]
Bedankt voor de info , morgen komt de klant binnen en zullen we de oliedruk nameten en dan ook de retourleiding van de turbo nakijken.
Ik hou jullie op de hoogte !
Alvast bedankt voor hulp !!!
Johan

diddl 0

15 jaar

[quote=diddl][quote=brunello]de overdrukklep zit achter de oliepomp niet in de oliefilter,ik heb al een aantal keren meegemaakt dat de retour bijna dicht zat en had een verhoogt olie verbruikt[/quote]
Bedankt voor de info , morgen komt de klant binnen en zullen we de oliedruk nameten en dan ook de retourleiding van de turbo nakijken.
Ik hou jullie op de hoogte !
Alvast bedankt voor hulp !!!
Johan[/quote]
De oliedruk was prima tussen de 4 en 5 bar.
Bij hoog toerental komt er olie uit de darm van de olievulbuis .
Heer waarschijnlijk is de pen die de zuiger met de drijstang verbind iets naar buiten gekomen en zijn er krassen ontstaan onderaan
de zuigerwand waardoor hij toch genoeg compressie heeft maar onderaan toch druk het motorblok instuurt om dit te veroorzaken.
Gebeurt zeer zelden alleen jammer dat dit juist na een onderhoud komt :-(

Bedankt nog voor de tips!!

diddl 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.