Op de wintersport dit jaar is het volgende me overkomen:
- 's-ochtends ging het lampje van de temperatuur branden; na controle van de koelvloeistof dacht ik dat het kwam omdat deze
net onder het minimum zat; bijgevuld tot maximum. Dacht dat het hiermee opgelost zou zijn.
- 's-middags ging het weer branden; water zat er nog genoeg in. Temperatuurmeter schoot direct van 1 a 2 streepjes door naar
de 9!!! Motor stond nog maar net aan, dus warm kon die nog niet zijn. Ventilator draaide daardoor ook nog niet. Ik dacht dat
de thermostaat wellicht vast zat. Geprobeerd om rustig door te rijden met ventilator aan; door op het knopje airco te drukken
draait die constant. Motor is daarna niet meer warm geweest; kon hierdoor weer heelhuids thuis komen. Thuis geprobeerd om
te kijken of dat de auto dit nog een keer deed, maar dat is niet het geval. Alles lijkt te werken. Kan de thermostaat even vast
hebben gezeten of is dit een ander electronisch probleem.
- Thuis in Nederland blijkt mijn buitenthermometer geheel van slag. Het vriest nu overdag 7 graden bij mijn auto. Ik weet waar
die zit, maar vraag me af wat de gemakkelijkste en goedkoopste manier is om het te vervangen. Heefd iemand een tip.
- Ik heb het idee dat mijn climate control het nu ook niet meer doet. Normaal regelt die perfect de temperatuur in de auto,
waarbij de airco bijna altijd aanstaat. Nu draaien die twee nooit gelijk. volgens mij is dit niet in orde, maar hoe kan ik dit
checken. Ik heb de climate control al genuld en alle zekeringen zijn in orde.
- Ik hoorde van mijn vrouw dat toen ze de auto meegenomen had naar het sportveld, dat er een flinke witte en stinkende wolk
onder de auto uitkwam. Het is maar een kleine afstand, de auto zal nog niet echt warm zijn geweest. Ik denk alleen nu dat dit
wellicht met mijn airco te maken kan hebben. Airco is bij een laatste beurt in december afgelopen jaar opnieuw gevuld.
Hoe kan ik dit het beste controleren?
- Verder heb ik een koplampsproeier die het niet doet. Wat is hiervooer de beste aanpak?
Kan iemand me op weg helpen? Alvast dank hiervoor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou de climat eerst uit laten lezen voordat je gaat sleutelen, klinkt als een defecte sensor.
Koplamp sproeier wil zeker aan een kant niet omhoog komen? Vervangen is de beste optie, schoonmaken kan ook maar is veel werk om er bij te komen en daarna gaat ie het toch weer slecht doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar