auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Kadjar 2016: Probleem distributieketting

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: H5F F4, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 96

We hebben een paar maand een Renault Kadjar, gekocht met halfjaar garantie.
We kwamen van een Peugeot 3008 uit 2010 (1.6VTI) waarvan een klep verbrand was.

Na een maand Kadjar, begon deze af en toe wat te stotteren, eerst vooral met koude start. Vanwege garantie direct naar Renault dealer gegaan, deze heeft de inlaat los gehaald en schoon gespoeld (best vervuild). Nadat we de auto opgehaald hebben, bleek het probleem niet weg, dus wéér naar de garage. Ze konden het eerst niet vinden maar zagen uiteindelijk dat de bougies vochtig waren, dus vervangen. Auto opgehaald, maar probleem was nog niet weg, ook af en toe vermogenverlies en wegrijden met koude start soms zelfs even bijna uitvallen. Dus wéér terug naar de garage.
Nu kwamen ze erachter dat de distributieketting slap geworden was. De auto heeft in 2019 een nieuwe ketting gekregen maar nu dus alweer slap (auto heeft nu bijna 80000 km gelopen). Ze gaan het dus wel weer repareren, maar we horen/lezen op internet nu alleen maar problemen met deze type motoren (voor aankoop ook gekeken maar niks kunnen vinden).

Hoe is jullie ervaring met dit type motor en waar moeten we opletten dat we straks niet weer de motor in de soep hebben. We willen natuurlijk wel nog even jaren in de Kadjar rijden (of is dit af te raden en beter maar inruilen, maar welke auto dan want elk merk heeft dit probleem met nieuwe motoren?)

Geplaatst door

Gerben75 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Google maar eens , is ontzettend veel te vinden.

We hebben nu idd gegoogled en worden er niet blij van, maar zien ook dat het bij heel veel merken voorkomt nu. We vragen ons dan ook af of na deze keer nieuwe ketting het probleem wel voor (hele) lange tijd verholpen is

san19772 0

3 jaar

Er zijn merken die de ketting en tandwielen een upgrade hebben gegeven , maar het grootste probleem in mijn ogen is onderhoud en dan met name verkeerde olie en te lang rijden zonder olie verversen , ook al schrijft de fabrikant 30 .000 voor en je rijd maar 5000 per jaar dan zou de olie er 6 jaar in zitten.

Dus als we aan de garage vragen dat ze, naast een nieuwe ketting ed, ook nieuwe goede olie erop doen, en we niet schakelen volgens de indicator, en jaarlijks olie en filter verversen, dan zouden we lang plezier van de auto moeten kunnen hebben?

san19772 0

3 jaar

Ik rij met een vw tiguan met de bekende 1.4 TSI motor 160pk , olie voorschrift is 30000 , ik ververs elk jaar dat is 10000 km olie en filter , nog steeds geen problemen , ketting is nog niet vervangen , stand spanner is bij 100000 gecontroleerd , amper slijtage te zien .

Ik zou de dealer nog een keer de kans geven de auto goed te herstellen, en dan idd jaarlijks onderhoud te plegen. (ik twijfel of lang plezier met weinig kosten tegenwoordig nog een reeel beeld is)

We hebben de auto nu een week terug, incl nieuwe ketting, nieuwe olie en filter en ze hebben ook de kleppen gereinigd. Maar na een paar dagen loopt de auto erg slecht (slechter dan ervoor) en trilt nu ook erg bij stationair (naast bovenstaande problemen). We zijn klaar met de auto, hebben hem nu 4 maand waarvan we er maar 3 weken goed in hebben kunnen rijden, grootste deel van de tijd stond ie in de garage. Ik heb vernomen dat we wettelijk mogen vragen om een andere auto of aankoopbedrag terug (dealer heeft zeker 3 kansen tot reparatie gehad maar weet het nu ook niet meer, zou nu aan de benzine liggen. Op hun advies getankt met euro98).

Maar dan de vlgde vraag, welke auto dan wel of welke type motor? We zijn eigenlijk wel gecharmeerd van het uiterlijk en luxe van de Kadjar, maar hebben we dan puur pech met deze, of zijn bijna alle 1.2 tce bij voorkeur al
slecht (maar welke type dan wel)

san19772 0

3 jaar

De hedendaagse motoren hebben in meer of mindere mate wel last van vervuiling in het inlaat traject.
Veel wordt veroorzaakt door de constructie van de motor enhet nieuwe rijden met verkeerd onderhoud.
Wat zou er nu mis zijn dan dat lees ik niet , je moet ook geluk hebben tegenwoordig.

Ze weten niet meer wat het nu weer is. Inlaat is gereinigd, kleppen zijn gereinigd, nieuwe bougies erop, nieuwe olie en filter erop en nieuwe distributie ketting en dus nog steeds problemen

san19772 0

3 jaar

hé San19772,

hier een Grandscenic 1.2 tce rijder, 1 groot drama!
inmiddels 2de ketting erin, nieuwe turbo die ook door te laag oliepijl kapot is gegaan.

zoals je zelf ook concludeerd, DOE HEM WEG! kijk ook op het renault forum.
ik ben ondertussen ook aan het rondneuzen naar iets anders, maar let op! de Nissan Quascai heeft ook in sommige auto's eenzelfde motorblok!

voor mij geen Fransman meer.

jeroenvv 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kadjar of stel zelf een nieuwe vraag.