hallo, we hebben een scenic van okt 2004 en na een half jaar aleen maar problemen met deze auto, emmissisysteem al 8 keer de bombines vervangen, piepende remmen voor en achter, iedereen in de straat weet wanneer we thuis komen, sensor van achteruit rijden kapot, nieuwe remklauwen , niet te schakelen in zijn3, een airco die blijft stinken, een navigatie dat volgens mij 10 jaar oud is, en over een paar maandjes loopt de garantie af, dat wordt sparen!!!!!! ben ik bang
Geplaatst door renvin (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
kawaZ750 (0) PRO, 18 jaar geleden
ja, dus?
pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden
Tsja deze site is eigelijk voor specifieke problemen.. Ik vraag me even af wat je met bovenstaande wil. Enig advies dat ik je kan geven is, zet al je problemen eens op papier en bespreek dit met de garage waar de auto vanaf komt.
Jan5060 (0), 18 jaar geleden
Bij mij was de melding dat het emissie systeem niet goed zou zijn ook niet verholpen na het vervangen van de bobines. Nadat er een sonde in de uitlaat was vv was het probleem opgelost. Ik heb met mijn nav systeem na een update geen problemen meer. Werkt perfekt. In sept 2004 de scenic gekocht en in april kreeg ik van renault ned. een gratis upgrade. 4cd's. ik had wel direkt gereclameerd na aanschaf dat er een oude versie bij zat.
De rest van je problemen moet je echt bij je dealer regelen en anders een brief naar renault Ned. Schipholweg A'dam. Moet je wel doen vóórdat de garantie afloopt.
renvin (0), 18 jaar geleden
De reactie van Han , tja wat moet ik daar mee???
Reactie van Jan daar kan ik iets mee
Wij hebben een problem car, een auto van 30.000 euro die alleen het een na het ander stuk gaat, kan iedere maand een specifiek probleem gaan opschrijven. Een vrijdagmiddag auto die ik liever kwijt dan rijk ben
Jan, bedankt voor jouw reactie ik ga zeker voor een update vragen
pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden
Dus terug naar de garage zoals al eerder aan was gegegeven ;-)
renvin (0), 18 jaar geleden
Ik ben wel tig keer naar de garage gegaan, oplossing van hun kant komt er niet.
sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden
in ieder geval al jou problemen om papier zetten en dit binnen de garantietijd aan de garage melden/geven. Dan zullen ze het op moeten lossen want daarvoor is garantie. Denk dat je wel een einddatum moet stellen dat de problemen opgelost moeten zijn, ander moeten ze de auto maar terugnemen en jou het geld terugbetalen. Sjaak.
pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden
En net wat Sjaak zegt al je klachten op papier zetten, ook al eerder aangegeven, dit advies is er niet voor niets ! Wellicht iets doortastender te werk gaan, succes.
renvin (0), 18 jaar geleden
beste sjaak en pieter, ik heb alle problemen en de steeds bijkomende problemen op papier gezet, en steeds overhandigd aan de garage.....
airco bv al 4 keer gereinigd en pollen filter vervangen voor een auto die 1 jaar oud is en je raad het nooit hij stinkt nog steeds...........
ook de optie om de auto terug te geven hebben we voorgelegd, maar we krijgen dan de dagwaarde en niet de verkoopwaarde
dus verlies ik 6000 euro!!!!!!!!!! voor 1 jaar oud, extras zoals navigatie en glazen dak tellen niet mee volgens hun
sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden
Is de garage aangesloten bij de Bovag ? www.bovag.nl --> bovag -->diensten --> ANWB / Bovag bemiddelingsbureau en de auto-ombudslijn. Of misschien je rechtsbijstand gebruiken? Sjaak.
renvin (0), 18 jaar geleden
is een off renault garage ( dealer). ik overweeg wel naar een ander renaultgarage te gaan, want de garantie is verbonden aan de auto, en niet aan een bepaalde garage. maar ik ga zeker van je tips gebruik maken, bedankt