close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: roken

Bouwjaar: 2001

pomp gerev verstui getest en vervangen blijft na starten roken 1,9 dti. staat op tijd.cil 3 7 bar minder compressie loopt warm als een zonnetje

Geplaatst door

126 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Blauw, grijs of zwarte rook ?

pieterp9094 0
badge

18 jaar

Maar je hebt de kleppen nog niet gesteld!!

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

kleppen zijn gesteld als eerste. het is witte rook maar niet van koelvloeistof!

126 0
badge

18 jaar

Hoe loopt de motor dan direkt na het aanslaan? Slaat de motor vlot aan?
Witte rook zal waterdamp zijn, zou ik me geenzorgen om maken. Olie en diesel walm zou je gelijk ruiken.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Als witte rook van water is, zou ik me daar wel zorgen over maken. Als je teveel condens water in je brandstof tank hebt, krijg je dit ook in je brandstofsysteem. Misschien was dat wel de oorzaak dat je de pomp moest reviseren.

Siem Bijman 680
badge vip badge

18 jaar

slaat ook rot aan.loopt dan ook niet glad. er zit geen water in de brandstof.

126 0
badge

18 jaar

Probeer eerste de compressie van cil 3 erbij te krijgen. 7 Bar verschil is teveel.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

is opgelost.kromme drijfstang

126 0
badge

18 jaar

eeeeeh,,kromme drijfstang ! !
Is dit een "standard" probleem ? ?

h.hannemann 0
badge

18 jaar

Heb jij dit dan ook al eens meegemaakt Hub?

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Nee net niet...het is een vraag !!
Wat is de oorzaak ? ?

h.hannemann 0
badge

18 jaar

tot 23 graden motor temp rot lopen en witte rook. daar na goed maar wel iets rauwig.bij die temp vanaf 23 graden deed cil wel mee.wij vonden het in eerste instantie wel vreemd compressie verlies en geen cilinder lekage. maarja achteraf is alles wel verklaarbaar en dat is natuurlijk wel altijd zo. heb begrepen via een dealer dat het wel eens voorkomt dat de turbo stuk gaat en de motor dan wel eens op hol slaat van daar het probleem van waarschijnlijk een olie slag met voornoemd resultaat. bedankt voor jullie adviezen.hopelijk hebben jullie wat aan deze info

126 0
badge

18 jaar

navraag bij een reviesie bedrijf leerde mij dat er inderdaad problemen zijn op dat gebied. zij hadden voldoende kromme in voorraad/ het betreft in dit geval een f9q 744 motor.

126 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.