pomp gerev verstui getest en vervangen blijft na starten roken 1,9 dti. staat op tijd.cil 3 7 bar minder compressie loopt warm als een zonnetje
Geplaatst door 126 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden
Blauw, grijs of zwarte rook ?
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Maar je hebt de kleppen nog niet gesteld!!
126 (0) PRO, 18 jaar geleden
kleppen zijn gesteld als eerste. het is witte rook maar niet van koelvloeistof!
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Hoe loopt de motor dan direkt na het aanslaan? Slaat de motor vlot aan?
Witte rook zal waterdamp zijn, zou ik me geenzorgen om maken. Olie en diesel walm zou je gelijk ruiken.
Siem Bijman (140) PRO, 18 jaar geleden
Als witte rook van water is, zou ik me daar wel zorgen over maken. Als je teveel condens water in je brandstof tank hebt, krijg je dit ook in je brandstofsysteem. Misschien was dat wel de oorzaak dat je de pomp moest reviseren.
126 (0) PRO, 18 jaar geleden
slaat ook rot aan.loopt dan ook niet glad. er zit geen water in de brandstof.
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Probeer eerste de compressie van cil 3 erbij te krijgen. 7 Bar verschil is teveel.
126 (0) PRO, 18 jaar geleden
is opgelost.kromme drijfstang
h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden
eeeeeh,,kromme drijfstang ! !
Is dit een "standard" probleem ? ?
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Heb jij dit dan ook al eens meegemaakt Hub?
h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden
Nee net niet...het is een vraag !!
Wat is de oorzaak ? ?
126 (0) PRO, 18 jaar geleden
tot 23 graden motor temp rot lopen en witte rook. daar na goed maar wel iets rauwig.bij die temp vanaf 23 graden deed cil wel mee.wij vonden het in eerste instantie wel vreemd compressie verlies en geen cilinder lekage. maarja achteraf is alles wel verklaarbaar en dat is natuurlijk wel altijd zo. heb begrepen via een dealer dat het wel eens voorkomt dat de turbo stuk gaat en de motor dan wel eens op hol slaat van daar het probleem van waarschijnlijk een olie slag met voornoemd resultaat. bedankt voor jullie adviezen.hopelijk hebben jullie wat aan deze info
126 (0) PRO, 18 jaar geleden
navraag bij een reviesie bedrijf leerde mij dat er inderdaad problemen zijn op dat gebied. zij hadden voldoende kromme in voorraad/ het betreft in dit geval een f9q 744 motor.