close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scénic 2001: raambediening

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: K4M B7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Geachte probem solvers,
ik heb een probleem met de bediening van mijn linker portierraam (bestuurderskant.)
Deze gaat vanzelf naar beneden als de motor loopt en ik op de rem trap of de richtingaanwijzer bedien.soms ook spontaan als er niets verder bedient wordt. Als ik het rechterportierraam laat zakken gaat het linkerraam omhoog.
Als het linkerraam (uit zichzelf of na dediening van richting aanwijzer of rempedaal) naar beneden gaat kan ik hem soms niet direct weer omhoog bedienen.
Ik heb nu de schakelaars van de raam bedieneing eruit gehaald om de auto wel te kunnen blijven gebruiken.
heeft iemand een idee om het probleem op te lossen.
alvast bedankt voor het mee denken.
groet Ger.

Geplaatst door

Ger Kelder 9541 (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zal ergens een massa of plus draad niet goed functioneren.
Kijk eens onder de stoel daar ligt onder de bekleding een grote stekker .
Verder is de zekeringkast onder de motorkap een verdachte.
Zou bij de dealer de auto uit laten lezen scheelt misschien een hoop gezoek.

hallo Kaleido 1,

Onder de bestuurders stoel van mijn scenic 1 uit 2001 is het droog en er liggen alleen de aansluitingen van de stoel air back en de de bedrading voor de handrem in de midden console.
ik denk dat het probleem ergens anders zitten moet, heb jij nog een sugestie??

Ook een verdachte plek is de bedrading bij de deurstijl.

memos 255
badge

1 jaar

Hallo Memos,
kan ik de draadboom van het portier vervangen door een andere of moet die gerepareerd worden??
Als ik hem zou repareren, lees solderen, hoe kan ik dat het beste doen, door de draden te verlengen en kan ik er dan makkelijk bij komen of is dit een probleem??
graag een reactie,
groet Ger.

Nee, niet direct vervangen maar beginnen met de ommanteling voorzichtig weg te knippen en dan 1 voor 1 de draden controleren. Je kunt ze proberen aan te trekken en als er eentje doormidden is zal je hem uit de bundel kunnen lostrekken. Maar het lijkt er meer op dat er een beschadiging op 1 (of meerder)van de draden zit. Loshalen en tapen of herstellen.

memos 255
badge

1 jaar

Gezien de leeftijd van de auto (m.n. met daarin het aantal keren openen van de bestuurdersdeur in gedachte) is een draadbreuk in de draaddoorvoer in de deuropening van de bestuurdersdeur m.i. de eerste verdachte.

Heino4267 655

1 jaar

Gezien de nogal wisselende , vreemde verschijnselen is m.i. de draadboom naar het portier inderdaad de eerste verdachte.

Beunhaas 1085
badge vip badge

1 jaar

Hallo Problemsolvers,
Ik ben er achter gekomen dat er in de deurstijl een stekkerverbinding zit waar je het portier elektrisch kunt loskoppellen van de carosserie. na het loskoppellen van de draadboom die dient voor de elektra voorziening van het portier leek het alsof er op 2 contacten sluiting was geweest, iets zwarte aanslad.
De draadboom bleek na controle helemaal intact te zijn. dus verder zoeken naar het probleem. bij controle van de contrastekker bleek hierin meer zwarte aanslag te zitten en de binnenkant was nat, Droog en schoongemaakt en de kabelboom hieraan gekoppeld en alle schakelaars weer aangesloten en alles weer getest. alles werkte weer zoals het behoord/
PROBLEEM OPGELOST
ALLEN BEDANK VOOR HET MEEDENKEN. TOP

Mooi bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.