Renault Laguna: raildruk

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 cc

Hallo,ik heb een Renault Laguna 1900 Dci die niet meer start,enkel door hen opgang te trekken start hij onmiddelijk,met startpilot inspuiten start hij ook niet.
er zijn geen fouten aanwezig meer tijdens starten blijft de raildruk tussen 0 en 5 bar hangen terwijl dat ongeveer 300 moet zijn,als de motor draait heeft hij 290 bar minstens.
verstuivers hebben ongeveer evenveel retour.Iemand een idee?Thanks

Van11714

Geplaatst door Van11714 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

't garagistje (0) PRO, 12 jaar geleden

controleer het lage druk circuit, komt er voldoende brandstof toe?
Heeft het aanvoersysteem een manuele opvoerpomp of is deze in de dcipomp ingewerkt?

timhoeks2 (0) PRO, 12 jaar geleden

als je hem opsleept wel?? en startpiloot niet... dan zou je zeggen dat het met het starttoerental te maken heeft. dat in combi met drukopbouw gok ik op je pomp. als je het aluminium huisje achterop je pomp losschroeft, is dat asje niet kapot? daar doet ie z'n lage druk opbouwen... kan me zo voorstellen dat als je dat maar snel genoeg rondgooit hij er toch wat mee oppomp ook al is het kapot.
en zie je met uitlezen tijdens starten wel een motortoerental?

Van11714 (0) PRO, 12 jaar geleden

de brandstof komt vlot toe,het is een uitvoering met handpomp en heb nu het alu deksel verwijderd en zie niets mis met het asje?bedankt Gerrit

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Met startpilot moet de diesel in ieder geval even aanslaan en blijft dus niet lopen? Meet eens je spanning op de railsensor met starten.
een juist toerentalsignaal/starttoerental is al geroepen.
Gaat toch een beetje klinken als een slechte pomp. Net wat Tim al zegt.
Benzine getankt ooit? Slijpsel in je filter?
Laatst een Scenic gehad met een miniscuul gaatje in de aanvoerslang, doorgesleten op een bevestiging.
s6

Van11714 (0) PRO, 12 jaar geleden

verstuivers laten testen en 3 van de 4 slecht doch klant laat wagen niet meer herstellen dus we zullen nooit de oorzaak kennen

Glen (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik denk echt aan de pomp, heb zo vaak verstuivers laten testen en altijd zijn ze niet goed, en altijd kom ik weer bij de HD pomp uit.

Van11714 (0) PRO, 12 jaar geleden

denk het ook maar de wagen mag wegens te veel kosten niet hersteld worden, bedankt iedereen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.