Het volgende probleem stelt zich:
Slechte reactie op het gaspedaal en "inhouden" tijdens het optrekken.
Bij deze wagen zijn er geen foutcodes aanwezig, de lmm en EGR waarden zitten steeds binnen de waarden. Turbo druk lijkt normaal te zijn.
De druk in de rail is tijdens stationair aan de lage kant. Deze zit maar rond de 250 Bar, wat bij een commonrail systeem van de eerste generatie toch zo'n 600 bar dient te zijn (drukregelaar op de HD-pomp / CP1, geen debiet regelaar).
Motor draait echter normaal, vertoont wel een weinig witte rook bij acceleratie. Dit waarschijnlijk door het niet mooi vernevelen van de brandstof (te lage raildruk).
Naar mijn idee zit het probleem in de pomp. Kan ik dit oplossen door alleen de drukregelaar te vervangen of best de ganse HD pomp vervangen.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Retour op je verstuivers normaal?
Daarnaast lijkt mij een drukregelaar goedkoper dan een hele pomp.
Kun je de maximum druk uitlezen?
Echt zeker weten dat er (ook geen klein beetje) benzine in de tank zit?
Vermit de wagen NIET uitvalt tijdens het rijden, mag je er 100 % zeker van zijn dat het ZEKER de pomp NIET is !
Iemand van Delphi vertelde eens dat de pompen in 90% van de gevallen ten onrechte worden vervangen. Een defecte verstuiver kan de raildruk ook heel goed "verpesten".
Ik laat de klant deze week terug binnenkomen en meet de retour van de injectoren. Inderdaad best mogelijk als een injector tussen zit met teveel retour.
De oorzaak moet niet in de hogedrukzijde gezocht worden, maar in de luchtkring ( EGR - turbodruk - luchtdeietmeter )
Lekke EGR klep, Luchtmassa waarde was te hoog.
Probleem opgelost en mag dicht
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar