hallo,
bij een tafic heb ik een rare werking van de quickshift automaat. een fout op de sensor van de stand van de koppeling en een fout 2.def mechanische werking. nu hebben we de bak er even afgehaald om alles eens goed te bekijken, maar daar is eigenlijk niets geks te zien. druklager niet vochtig of dergelijk. Wel hebben we vorige week alles ontlucht en nieuwe remolie er in en die ziet nu al zwart. na het ontluchten deed hij het een weekje goed. Nu hoor je langs alle kanten om de hydraulische unit maar te vervangen, maar wat gaat er dan aan mis. dingetje kost 2350 euro en dus geen kattepis. iemand al ervaring met zoiets te reinigen of losse onderdelen van te vervangen? er is via renault bijzonder weinig los van te krijgen.
dus moch je denken ik heb verstand van die dingen, dan zou ik het heel fijn vinden om hierbij wat wijze raad te krijgen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het gaaat hier om een PK6 bak met robotschakeling neem ik aan? Vermoeidelijk toch een inwendig lekkend hydraulische druklager, en je moet dit lager speciaal ontluchten met een injectiespuit op de ontluchtingsnippel gevult met remvloeistof anders blijf je problemen houden.
He Bas!
ja, klopt dat van die spuit wist ik ook. zit gelukkig een apotheek hier achter.dat hadden we als eerst gedaan, ontlucht e.d. maar na een week was ie al weer terug....nu hebben we inderdaad het druklager vervangen en een sensor van de stand van de koppeling en de hydrauliek olie ververst en het lijkt weer prima. alleen staat de volgende al weer binnen. die zijn zo vlug geweest om het schakelgedeelte af te vullen met remolie! zijn die cups inwendig opgevreten. nu lijken die cups (u-machette noemen ze dat) via een firma los te bestellen te zijn, dus ga ik proberen deze robotbediening te reviseren. als het lukt laat ik het hier wel weten.
Je dient ook na het monteren van een nieuw lager de boel via de clip te ontluchten, en de schakelmomenten opnieuw inteleren om klachten hierna te voorkomen. Dit is toch een procedure waar je snel 30min mee bezig bent en die echt uitgevoerd dient te worden!! Wat is nu eigenlijk het probleem schakeld hij niet goed, of zakt het pendaal weg etc...?
1e probleem is inmiddels opgelost. dat waren een paar storingen in een, de potmeter van de stand van de koppeling was stuk en hij pakte inderdaad ook langzaam lucht via het druklager. inlezen uiteraard ook gedaan met clip, maar 30 min?? das dan wel inclusief proefrit.
nu heb ik de volgende staan, hier hebben ze remolie in het hydraulische gedeelte gedaan waardoor de cups van de zuiger die voor het schakelen zorgt opgevreten zijn. deze zijn via renault niet los te leveren, dus dat is wel een probleem.
en dan nog een laatste die rijdt nog rond met zo nu en dan een brandend automaat lampje, die schiet af en toe uit de automaat maar is dan nog wel handmatig goed te bedienen.
er vielen dus een aantal storingen tegelijk op m'n dak vandaar dat ik op zoek was naar iemand met veel kennis van die dingen....
Heb je het spul al open gehaald omdat je zeker weet dat de cupjes opgevreten zijn? Als je via via losse cupjes kan bestellen zal dat een hoop centen besparen, maar ik betwijfel of dit mogelijk is?
die moet je laten maken die cups. en ja ik heb het open gemaakt. maar als het lukt wordt het dalijk geheim van de smit denk ik, haha. dan valt er voor mij ook weer wat te verdienen in quickshiftland. wordt vervolgt.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar