Het is volgens mij al is ter sprake gekomen: de ergernis van de regensensor. Afgezien van het feit dat je hem elke keer handmatig aan moet zetten (!)
De ruitenwissers blijven continue wissen als dit niet nodig is, gaat vaak ook spontaan in stand 2 tekeer. Zeker met het miezerige weer van vandaag is dit een ergernis van jewelste. Bovendien makende wissers een takkeherrie op de ruit. Ik ben er menigmaal voor naar de dealer geweest en haast alles is reeds vervangen. Het is een tijdje goed gegaan, maar nu lijkt het opnieuw te beginnen (zul je altijd zien als de auto uit de garantie is...)
Ik begin er hard over te denken om over te stappen op een ander merk.
Bestaat er een eenvoudige manier om de regensensor uit te schakelen en er gewoon weer een ouderwetse (regelbare) intervalstand van te maken als de handle in stand 1 staat?
Wie heeft hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De dealer kan hem configureren als zijnde zonder regensensor
Ah, dat zou mooi zijn. Betekent dit een software-matige configuratie, zodat je altijd weer terug kan?
18 jaar
Bij mijn regen sensor [citroen Xantia] ikzou hem niet kwijt willen trek je bij de sensor de stekker er af en dan werkt hij alleen via de schakelaar.
Ja de dealer kan hem uit en in schakelen
Als de dealer de sensor uitschakelt, werkt de 1e stand dan als interval? Of heb je helemaal geen interval als de sensor uitgeschakeld is?
18 jaar
Als het goed is werkt hij dan als gewoon interval.
vraag aan john, werkt deze 1 e stand dan ook als interval? rij zelf met een 306 peug, die regensensor is ook niet het je van het.
zal waarschijnlijk de zelfde wezen als de xantia.
Laat de dealer eerst kontroleren of het juiste type voorruit is geconfigureerd. Dit is zeer belangrijk voor een goede werking.
@Henk Nobach: wat bedoel je hier precies mee Henk? Ik mag toch aannemen dat dit van fabriekswege uit goed is?
18 jaar
Arie.de intervalstand wordt gebruikt door de regensensor,het in tervalrelais in als zodanig niet meer aanwezig omdat juist dat overgenomen wordt door de vele intervalsoorten van de regensensor.Henk, Als de sensor er standaard in zat en de ruit is nooit gesneuveld dan is dat gewoon goed.
Erik, John; heb meerdere malen meegemaakt dat fabriekswege het type voorruit verkeerd geconfigureerd is. Vooral het onderscheid tussen warmtewerend en getint schijnt moelijk te zijn. Dus klakkeloos aannnemen dat het wel goed zal zijn is niet terecht.
Bedankt voor de tip Henk, ik zal het de dealer vragen dit tevens te controleren.
18 jaar
Erik,
De herrie, komt die puur van je ruitenwissers af (piepend geluid tussen ruit en wisser)? Zet de wissers (motor) eens stil midden op de ruit en trek de wisser een klein stukje omhoog en hou hem in de neutraal stand (van de speling die er zijwaards op zit). Kijk nu eens of de wisser loodrecht op de ruit staat. Zo niet, dan kun je met 2 bahco's de wisserarm zo verbuigen dat dit wel goed is. (verbuigen bij het dubbel geknikte deel)
18 jaar
Het is geen piepend geluid, maar met name het onderste deel van de linker wisser zwabbert als het ware over de ruit. En de rechterwisser heeft last dat het blad vaak niet wil omslaan.
Ik wil het wel proberen met dat verbuigen, maar het is eigenlijk van de zotte dat op een auto van ¤ 30.000 zulke slechte wissers zitten. Als ik het straks niet goed doe zit ik met een stelletje verbogen wissers en is de ellende nog groter! Mijn dealer heeft het destijds gemeld bij Renault NL, maar daar hoor je natuurlijk never nooit wat van. (ik ben toch niet de enige met deze problemen/ergernissen?)
18 jaar
Erik,
Het zijn geen slechte wissers, maar de dealer moet weten waar hij mee bezig is. Het niet omslaan van de wissers wijst er op dat de arm goed afgesteld moet worden. En dat hoort jouw dealer voor jou te doen. Dus gewoon terug gaan en uitleggen wat ze moeten doen (wat eigenlijk van de zotte is, maar mijn Peugeot dealer heeft hetzelfde soort problemen....)
18 jaar
Man, hou op! Heb ook zo'n Peugeot-dealer gehad! Heb uiteindelijk met vraagbaken en een Haynes Manual een monteur moeten overtuigen wat er stuk was en vervangen diende te worden! Heb zelf de diagnose moeten stellen, onderdeeltje aangewezen en na vervanging was het probleem verholpen!Gewoonweg diep triest...... Dat krijg je wanneer monteurs slechts op computers uitlezen vertrouwen en daardoor PRAKTISCHE problemen niet meer rationeel kunnen benaderen. Liever naar de dealer??? Ikke niet meer!
18 jaar
Klaas dat is het voordeel als je het zelf kan en de ruimte hebt. Ik hou niet van dealers garages en gasinbouwstations.Maar ik heb makkelijk praten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar