Beste mensen, ik krijg geen rem op mijn rechter achter wiel.Ik snap niks van die remverdeler (achter). Ik heb al een nieuwe hoofdrempomp en bol geplaats, tevens een nieuwe remverdeler vanachter. Doch allemaal geld op niks geweest.Drie dagen koude geleden op de grond.Als ik achter wil ontluchten krijg ik geen druk op dat wiel.Ook al nieuwe rempompjes gestoken.Ik vermoed dat ik moet zoeken in die remverdeler maar snap niks van dat ding.Zit een veer aan vast wat twee kleine nippeltjes op die verdeler laat in en uit gaan.Zitten niet vast geroest.Ik heb de veer er al vanaf gelaten, ik heb ze al volledig aangedraait, doch komt geen druk.Wel op mijn links wiel, maar niet rechts.Ter inlichting ik heb mijn wagen opgekrikt onder de as, in lege toestand.Heeft het iets te maken met belasten van de wagen?,. Ik ben al twee keer afgekeurt op de keuring. Ik zie het niet meer zitten!!Kan iemand me helpen met wat goede raad??. Dank U
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De leiding ook verstoppen.Volg de leiding.Schroef ze daar los en kijk of er olie vershijnt bij het remmen
Leidingen heb ik allemaal een voor een los gemaakt, overal komt er olie uit onder druk, behalve dat mijn rechter achter wiel later blokkeert dan mijn linkse
14 jaar
Een renault 20 heeft ook van die lastafhankelijke remdruk regelaars voor het L en R achterwiel.Alhoewel hij overal remklauwen had mankeerde er telkens 1 kant.De remdrukregelaar was de veroorzaker die er lucht doet inspringen.Er was ook al geld over de balk gegooid.
14 jaar
Ik kan morgen de trommels eens omwisselen van de ene kant naar de andere, maar dat lijk me toch onwaarschijnlijk.Wat betreft het belasten van de wagen ben ik toch in de mening a[quote=De student]Een renault 20 heeft ook van die lastafhankelijke remdruk regelaars voor het L en R achterwiel.Alhoewel hij overal remklauwen had mankeerde er telkens 1 kant.De remdrukregelaar was de veroorzaker die er lucht doet inspringen.Er was ook al geld over de balk gegooid.[/quote]
14 jaar
[quote=Betondarm]Ik kan morgen de trommels eens omwisselen van de ene kant naar de andere, maar dat lijk me toch onwaarschijnlijk.Wat betreft het belasten van de wagen ben ik toch in de mening als ik de wagen opkrik onder de as dat ie belast is??.Omdat ze zeggen de wagen moet belast zijn om te ontluchten.[quote=De student]Een renault 20 heeft ook van die lastafhankelijke remdruk regelaars voor het L en R achterwiel.Alhoewel hij overal remklauwen had mankeerde er telkens 1 kant.De remdrukregelaar was de veroorzaker die er lucht doet inspringen.Er was ook al geld over de balk gegooid.[/quote]
[/quote]
14 jaar
Hij heeft ook dikwijls moeten smeken om door de keuring te geraken.Elk jaar opnieuw.Het L wiel had een regelaar.Het R achterwiel had ook een eigen lastafhakelijke remdrukregelaar.Bij jouw zitten er blijkbaar 2 plunjers op die je remdruk regelen .Om het goed te herstellen zou je metertjes moeten kunnen aansluiten op je rempompen.Om het nog zotter te maken zijn er van die remflexibels die lucht binnenlaten.Het blijft droog.Enkel bij keihard trappen geeft hij zich bloot.Meer:Een remtrommel die verzadigd is geweest door remolie krijg je alleen maar goed door ze uit te branden of vernieuwen.Zijn je remmen korrect (speling) afgesteld ? Blijft je handrem niet hangen ?
14 jaar
kijk even goed naar het stemechanisme van de remschoen vaak zit het veerplaatje verkeerd door er aan te rommelen ,met de hand de schoen uitdrukken dan moet het stelwieltje verdraaien
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Express of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar