close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: remprobleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: nvt

De rembekrachtiging van een espace 3 2.2td werkt niet naar behoren. Als je de motor start dan duurt het een paar tellen dat de bekrachtiger z`n werk doet als je de eerste keer remt. Rem je meteen een tweedde en derde enzv dan gaat het rempedaal steeds zwaarder ,alsof er geen vacuum wordt gezogen in de bekrachtiger.Onderdruk gemeten tussen vacuum pomp en bekrachtiger is +/- 1 bar onderdruk . Motor afgezet blijft ook na 10 min nog steeds het vacuum. Vacuum pomp vervangen door een exemplaar van de sloop ,geen verandering. Misschien is de opbrengst van de pomp te laag en ook toevallig van die vervanger.Lekkage in de slangen uitgesloten door de pomp rechtstreeks met een proefslang op de bekrachtiger aan te sluiten, geen verandering.Als de bekrachtiger stuk zou zijn ( membraan lek) zou de rem ook de eerste keer na indrukken zwaar moeten gaan en dat is niet het geval. Heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst door

ajvdmarel@gmail.com (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat de motor draaien en zie hoe snel dat vacuum zakt .... niet dus ,dat pompje heeft wel z'n tijd nodig op die boester leeg te krijgen. Als het systeem maar werkt is het goed. Soms lekt de flens van de remcilinder /boester . Het terugslag-ventiel kan je eventueel vervangen om dit "mankement"uit te sluiten. Ver gelijk het met een andere dieselauto . Pompend remmen bij een diesel is niet de bedoeling dat houdt de vacuumpomp niet bij. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Beste Punt

De rem moet meerdere malen te bedienen zijn , was altijd goed. Opeens deed de rem zoals beschreven,en dat leidt tot gevaarlijke situatie`s.
Er is iets aan de hand ofwel de pomp heeft onvoloende capaciteit misschien een vaker voorkomend probleem bij dit type? Of en dat is een goeie suggestie het terugslagklepje werkt niet goed. Ik heb dit klepje wat in de aanluiting van de vacuumslang/rembekrachtiger zit los gehaald. Erop blazen liet zien dat het werkte, de ene kant wel en de andere niet lucht door laten. Ik ga het toch vervangen voor de zekerheid.
Groet aj

Ben voordat ik de rembekrachtiger ging vervangen te rade gegaan bij Piet Postma van het gelijknamige garagebedrijf te Achlum. Samen met de eerste monteur Jan Nauta hebben we wat metingen gedaan.

Het bleek dat er onvoldoende onderdruk werd opgebouwd door de vacuumpomp. Deze had ik reeds vervangen door een ander (gebruikt) exemplaar en dat had niets opgeleverd.

Nadat we de vacuumpomp hadden gedemonteerd omdat we dachten dat de klepjes misschien niet naar behoren werkten kwamen we erachter dat de pomp gesmeerd wordt met motorolie welke via de nokkenas door het aandrijfasje van de pomp moet lopen.En daar lag het probleem , Piet ondekte dat het olie kanaal van de nokkenas aan het uiteinde dicht zat. Schoongemaakt ......probleem opgelost!

Met dank aan alle meedenkers

gr Bert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.